آفتاب
کنفرانس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

اراکی: جهان اسلام وارد مرحله جدید پیکارها علیه استکبار شده است

اراکی: جهان اسلام وارد مرحله جدید پیکارها علیه استکبار شده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحله پایداری در برابر صهیونیست‌ها گذشت و ما باید برای ریشه‌کن سازی آن برنامه داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحله پایداری در برابر صهیونیست‌ها گذشت و ما باید برای ریشه‌کن سازی آن برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، با بیان این‌که «امروز جهان اسلام در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد» اظهار کرد: امروز جهان اسلام وارد پیکار بین‌المللی و فراگیری علیه استکبار جهانی شده است.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی دارای دو شاخه شده است. شاخه قدیمی آن صهیونیسم و شاخه نوینش تکفیری و فتنه در جهان اسلام است. آنها جنگی را علیه اسلام و ملت‌های منطقه به راه انداخته‌اند و متأسفانه درصدد آن هستند که با اندیشه‌های نابجا نخبگان اسلام را نیز به سمت خود بکشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ما در جهان اسلام نیازمند یک صف واحدی علیه صهیونیسم‌ها و تکفیری‌ها هستیم. امروز ما بیش از هر چیزی نیازمند وحدت کلمه جامعی در برابر استکبار هستیم. امروز مقاومت اسلامی نیازمند حمایتی است که رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن کند.

اراکی ادامه داد: دوره پیشین دوره پایداری در برابر صهیونیست‌ها بود اما بعد از مقاومت شکوهمند غزه باید گفت این مرحله طی شده است و مقاومت از مرحله پایداری در برابر صهیونیست‌ها گذشته و وارد مرحله جدیدی می‌شود.

وی تصریح کرد: این مرحله، مرحله ریشه‌کن سازی رژیم صهیونیستی است و باید برنامه‌ریزی امت اسلامی بر روی این ریشه‌کن سازی باشد. باید تمام امکانات جهان اسلام را برای این کار بسیج کنیم. نخستین گام تسلیح کرانه باختری و گسترش جبهه پایداری فراتر از کرانه باختری است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: جهان اسلام آماده ورود به مرحله جدیدی از تمدن سازی نوین اسلامی و شکل‌گیری امت واحده اسلام است.

اراکی افزود: امیدواریم در این کنفرانس به دو نتیجه برسیم. نخست تشکیل اتحادیه جهانی و فراگیر علمای مقاومت در سراسر جهان اسلام است.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم هزاران تن از این علمای اسلام در این اتحادیه عضو شوند که بتوانیم جبهه سراسری و فراگیر اسلام را در حمایت از مقاومت غزه به راه بیاندازیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نتیجه دیگر این است که پس از تشکیل اتحادیه علمای مقاومت باید یک بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیست‌ها و فتنه‌های تکفیری به راه بیاندازیم.

انتهای پیام

کد N492470

وبگردی