آفتاب
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز 17 شهریور

واقعه 17 شهریور پایان شورش‌های پراکنده و آغاز حقیقی انقلاب بود/ ایران به قدرت نظامی بالنده و بازدارنده تبدیل شده است

واقعه 17 شهریور پایان شورش‌های پراکنده و آغاز حقیقی انقلاب بود/ ایران به قدرت نظامی بالنده و بازدارنده تبدیل شده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت دفاعی ایران در منطقه گفت: جمهوری اسلامی به قدرت نظامی بالنده و بازدارنده تبدیل شده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سایه مدیریت صحیح به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز 17 شهریور که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در میدان شهدای تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حرکت مردان و زنان متحد تهران در 17 شهریور 57 در میدان ژاله رویدادی بسیار مهم و انقلابی بود که این حرکت نیز بصیرت سیاسی وعمق نگاه برآمده از ایمان، صلابت و استقامت آنان را به نمایش گذاشت.

وی افزود: عزم و اراده ای که در جوانان برومند شکل گرفت دشمن را وادار به ایجاد حکومت نظامی در تهران و 11 شهر بزرگ ایران کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چکمه پوشان رژیم شاهنشاهی با الهام از دستگاههای اطلاعاتی موساد و با چراغ سبز رئیس جمهور وقت آمریکا برای سرکوب نهایی حرکت هوشمند ملت ایران، زنان و مردان قهرمان حاضر در این میدان را به خاک و خون کشیدند.

ابوترابی فرد با اشاره به تحلیل مشاور وقت امنیت ملی آمریکا در آن زمان اعلام کرد: برژینسکی مشاور وقت امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا طی تحلیلی پس از واقعه 17 شهریور 57 گفت: واقعه میدان ژاله چنان خونین و مرگبار بود که کشمکش های گذشته میان دولت و مخالفان را از یاد برد. این واقعه پایان شورش های پراکنده و آغاز انقلاب واقعی ملت ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه بذر انقلاب با خون مقدس شهدای 17 شهریورماه آبیاری و این بذر آهسته آهسته به نهالی تنومند تبدیل شد، گفت: ایران اسلامی با مدیریت بنیانگذار عظیم الشان انقلاب در مسیر دستیابی به اهداف و آرمان های خود گام به گام پیش رفت و در گام نخست نیز ارکان نظام دیکتاتوری شاه را فرو ریخت و به حکومت خودکامه آن زمان خاتمه داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با رهبری سیاستمدار هوشمند، مرجع عالیقدر، شاگرد مکتب قرآن و عترت به استبداد ننگین پادشاهان در ایران پایان داد و گام نخست قدرتمند خود را در جهت انقلاب بزرگ خود آغاز کرد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه بنیانگذاری یک نظام اسلامی برآمده از آموزه های دینی است، گفت: جمهوری اسلامی با تکیه به قانون اساسی برآمده از آموزه های دینی در کشور استقرار یافت.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل مهم جمهوریت و اسلامیت تاکید شده است و جمهوریت نظام نیز با مشارکت و حضور همه جانبه مردم در سرنوشت سازی کشور تعیین کننده است و به گونه ای حضور مردم در پای صندوق های رای، جمهوریت را به معنای واقعی خود نشان می دهد.

ابوترابی فرد با اشاره به تحریم های 35 ساله ایران توسط کشورهای غربی و اروپایی گفت: ملت ایران در اوج تنگناهای اقتصادی و تحریم با الهام از رهنمودهای رهبر انقلاب حماسه سیاسی را خلق کرد و به همین واسطه نیز اقتدار و هوشمندی خود را برای چندمین بار به دیدگان جهانیان به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت در سرنوشت کشور نیز نماد وحدت ملت، انسجام اسلامی، پیوند مستحکم نظام با آحاد ملت است.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به اسلامیت نظام گفت: اسلامیت نظام در حضور فقیهی عادل، اسلام شناس، مدیر و مدبر و متواضع در برابر بندگان و مقاوم در برابر زیاده خواهان نظام سلطه تعریف می شود و در همین میان نیز دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از همین دو اصل کلیدی الهام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه نیز از جمهوریت و اسلامیت کمترین بهره را نبرده اند، گفت: امروز در تقابل میان آمریکا با متحدان جمهوری اسلامی ایران در منطقه، این جبهه دوم است که پیروز است و این تقابل نیز موجب هموار شدن راه برای تغییر نقشه سیاسی جهان شده است و امروز دیگر از غرب جز نامی باقی نمانده است.

ابوترابی فرد گفت: غرب با بسیج همه نیروهای خود حتی در سوریه و غزه نیز نتوانست قدرت نمایی کند و حتی با حمایت های چندین ساله از گروه های تروریستی همچون داعش که برای تسخیر بغداد پیشروی کرده بودند هم اکنون ماشین تروریستی آنها به گل نشست و به گونه ای دیگر امروز مدعی مبارزه با داعش و گروه های تروریستی شدند.

وی تصریح کرد: آینده متعلق به اسلام و اندیشه امام راحل است که اسلام پیش روی ما قرار داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس نیز سعی دارند با برنامه ریزی دقیق و پشتیبانی و همکاری با یکدیگر اقتصاد مقاومتی را به بهترین شکل ممکن و آنچه که رهبر معظم انقلاب مدنظرشان است محقق سازند و در این راه نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی با رهبری مدبرانه در مسیر تعیین شده خود حرکت نمی کرد امروز جمهوری اسلامی به قدرت نظامی بالنده و بازدارنده تبدیل نمی شد.

ابوترابی فرد با اشاره به گزارش یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا در منطقه به کنگره آمریکا گفت: در این گزارش اعلام شده که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در منطقه و خاورمیانه مهار کرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت دفاعی بالنده و برتر تبدیل شده و در همین میان نیز به دستاوردهای ارزشمندی رسیده است و تمام این موفقیت ها نیز در سایه مدیریت صحیح به دست آمده است.

ابوترابی فرد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز علاوه بر قدرت بازدارنده نظامی از بالاترین سطح امنیت بهره می‌برد به طوری که امنیت ملی ایران نه تنها در منطقه و آسیا بلکه در صحنه بین المللی یک نماد ارزشمند از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: این سرمایه بزرگ دستاورد نظام سیاسی برآمده از اراده بزرگ ملت ایران و آموزه های دینی و مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه جامعه علمی و دانشگاهی ما پس از پیروزی انقلاب فعالیت های چشمگیری را انجام داده و در بسیاری از علوم رتبه نخست را در منطقه و جهان کسب کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در همان مسیری گام برداشته که رهبر معظم انقلاب آن را تعریف کرده اند، نقشه راه کشور آن است که ما در کمتر از 5 سال آینده به مرجع علمی در دنیا تبدیل شویم.

نایب رئیس مجلس گفت: هیچ ملتی نمی تواند به جایگاه و قدرت مطلوب خود دست یابد مگر اینکه به دانش و فناوری نوین دست پیدا کند و جمهوری اسلامی با صلابت این راه را آغاز کرده و می پیماید.

کد N492447

وبگردی