آفتاب

فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه امروز وارد دمشق می‌شود

فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه امروز وارد دمشق می‌شود

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرستاده جدید این سازمان به سوریه امروز (سه‌شنبه) در اولین سفر خود به این کشور، به دمشق خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که "استفان دی میستورا"، فرستاده جدید این سازمان به سوریه امروز در اولین سفر خود به سوریه به دمشق خواهد رفت و با مسئولان دولت و مخالفان نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند و پس از آن نیز سفری به برخی کشورهای منطقه خواهد داشت.

در بیانیه سازمان ملل آمده است که در این سفر رمزی عزالدین رمزی معاون مصری دی میستورا وی را همراهی خواهد کرد.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که دی میستورا در این سفر سه روزه با مسئولان وزارت خارجه سوریه دیدار می‌کند و احتمالا با بشار اسد رییس جمهوری این کشور نیز به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش منابع مذکور، دی میستورا همچنین روز پنجشنبه با حسن عبدالعظیم رییس هیات هماهنگ‌کننده مخالفان سوریه دیدار خواهدکرد. سازمان ملل درخصوص اینکه آیا دی میستورا با بشار اسد دیدار می‌کند یا خیر گزارشی نداده است.

یک منبع دیپلماتیک غربی در بیروت نیز گفته بود که دی میستورا اول به بیروت وارد می‌شود و از آنجا به دمشق می‌رود.

حسن عبدالعظیم نیز در این باره اظهار داشت: ما از دی میستورا می‌خواهیم تا دور جدیدی از مذاکرات را در ژنو برگزار کند تا اقدامات لازم برای تشکیل هیات مخالفان اتخاذ شود. حل سیاسی بحران سوریه به خاطر عدم تشکیل هیات مخالفان در دو دور مذاکرات قبل در ژنو و عدم جدیت جامعه جهانی در ایجاد راه‌حل بوده است.

از سوی دیگر هیات کار مخالفان سوریه همچنین اعلام کردن دکه دی میستورا درخواست کرده که روز جمعه با آنها دیدای داشته باشد. بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در دهم ژوئیه دی میستورا را که معاون وزیر خارجه ایتالیا بود جانشین اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه کرد.

انتهای پیام

کد N492432

وبگردی