آفتاب

راه اندازی زندان ویژه تروریست ها در اندونزی

راه اندازی زندان ویژه تروریست ها در اندونزی

کوالالامپور- ایرنا - رییس جمهور اندونزی پس از حضور گروهی از شهروندان این کشور در بین تروریست های داعش در عراق و سوریه روز سه شنبه از ساخت زندان ویژه تروریست ها در اندونزی خبرداد.

به گزارش ایرنا، 'سوسیلو بامبانگ یودهویونو' رییس جمهور اندونزی که در استان جاوا سخن می گفت، با طرح آژانس ملی ضد تروریسم این کشور برای راه اندازی زندان های ویژه به منظور نگهداری تروریست های محکوم موافقت کرد.

با این حال، یودهویونو تاکید کرد که زندان جدید نباید نسخه دیگری مانند زندان گوانتانامو شود. 'ما نباید گوانتانامو دیگری ایجاد کنیم و حقوق بشر باید رعایت شود'.

هم اکنون 48 تروریست اندونزیایی محکوم در 28 زندان عمومی این کشور نگهداری می شوند و دولت اندونزی تاکید دارد تروریست های عضو داعش نیز پس از بازگشت به این کشور بازداشت و زندانی می شوند.

ایده ایجاد زندان ویژه برای محکومین تروریستی در اندونزی با افزایش نگرانی از استخدام دیگر زندانیان و یا نگهبانان زندان توسط تروریست های محکوم مطرح شد.

حدود یک ماه پیش عکسی از 'ابوبکر بشیر' یکی از رهبران تروریست های جنوب شرق آسیا که در زندانی در اندونزی بسر می برد منتشر شد که وی به همراه حامیانش در زیر پرچم گروه داعش عکس گرفته بود.

این عکس از زندانی در جزیره 'نوساکامبانگان' در استان جاوای غربی که تحت تدابیر امنیتی است گرفته شده است.

انتشار این عکس یکی از رهبران تروریست ها در زندان باعث واکنش هایی در اندونزی شد و مقامات جاکارتا خواستار اصلاحاتی در سیستم زندان های این کشور شدند.

مقامات اندونزی افشا کرده اند که تروریست ها مقامات زندان ها را تهدید به اذیت و آزار خانواده اشان می کنند و به این دلیل سلول این زندانیان کمتر مورد بازرسی قرار می گیرد.

هم اکنون ده ها شهروند اندونزیایی در کنار تروریست های داعش در عراق و سوریه دست به برخی جنایات می زنند.

آساق**1611
کد N492398

وبگردی