آفتاب

استقبال رسمی رییس جمهوری قزاقستان از روحانی

استقبال رسمی رییس جمهوری قزاقستان از روحانی

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان مورد استقبال رسمی «نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری این کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری شامگاه دوشنبه در راس هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر آستانه پایتخت قزاقستان شد.


پس از مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام روحانی، قرار است تا دقایقی دیگر دیدار و مذاکرات خصوصی رییس جمهوری اسلامی ایران با همتای قزاقستانی خود برگزار شود.



در این دیدار طرفین درباره راه های ارتقای روابط دو جانبه، مسایل فیمابین، منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهند کرد.



برگزاری نشست مشترک هیات ایرانی و قزاقستانی و امضای چند سند همکاری در بخش های مختلف از دیگر برنامه های امروز رییس جمهوری و هیات همراه وی است.



رییس جمهوری همچنین امروز با «کریم ماسیم اف» نخست وزیر و «قاسم ژومارت توکایف» رییس مجلس سنای قزاقستان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.



روحانی عصر امروز (سه شنبه) پس از دیدار و گفت و گو با مقامات قزاقستان به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار می شود به تاجیکستان سفر می کند.



روحانی در حاشیه این اجلاس با اعضای این سازمان و مقامات این کشور نیز دیدار خواهد داشت.



تاجیکستان از ماه سپتامبر سال 2013 میلادی ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر عهده دارد و چهاردهمین اجلاس سران با عنوان «همکاری، هم رشدی، هم شکوفایی» در شهر دوشنبه برگزار می شود.


کد N492388

وبگردی