آفتاب

فراخوان حوثی‌ها برای برگزاری تظاهراتی دیگر/گروه حوثی 2 وزاتخانه‌ را تعطیل کرد

فراخوان حوثی‌ها برای برگزاری تظاهراتی دیگر/گروه حوثی 2 وزاتخانه‌ را تعطیل کرد

در حالی که جنگنده‌های ارتش عراق برخی پایگاه‌های حوثی‌ها در شمال شرق این کشور را هدف قرار دادند، رهبر گروه حوثی‌ از حامیان خود خواست تا امروز (سه‌شنبه) دست به تظاهرات دیگری بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌ نیوز، عبدالملک حوثی، رهبر گروه حوثی‌ در یمن از حامیان خود خواست تا امروز بار دیگر دست به تظاهرات علیه دولت بزنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات با مقامات یمنی همچنان ادامه دارد و گروه حوثی‌ تلاش می‌کند تا دولت را به برآوردن خواسته‌های خود قانع کند، از طرفداران خود خواست تا در میدان التغییر در صنعا تجمع کنند.

وی گفت: گروه حوثی‌ اجازه نمی‌دهد که خون کسی ریخته شود و اگر مقامات یمنی خواسته‌های آنها را برآورده نکنند، گزینه‌های مهم‌تری را در پیش دارد.

از سوی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش یمن پایگاه‌های حوثی‌ها در استان الجوف در شمال شرق این کشور را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد.

همچنین یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد که حوثی‌ها ایست بازرسی جدید را در اطراف صنعا ایجاد کرده‌اند.

به گزارش این منبع، حوثی‌ها مراکز ایست‌ بازرسی را در منطقه همدان در غرب صنعا و منطقه بنی ‌مطر ایجاد کردند.

افراد گروه حوثی ورودی صنعا را به روی خودروهای با آرم دولتی و ارتش بستند.

شبکه المسیره وابسته به حوثی‌ها اعلام کرد که این اقدام در راستای پاسخ شدید به دولت و نیز برهم زدن تحصن حوثی‌ها در خیابان فرودگاه صنعا بوده است.

گروه حوثی چادرهای خود را در خیابان‌های اطراف وزارت کشور گسترش داده و راه‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی صنعا را بستند.

این در حالی است که یگان‌های ارتش و نیروهای امنیتی در خیابان‌های صنعا به ویژه در مناطق حصبه، جراف، خیابان ستین، قیادة، فرودگاه صنعا ورودی‌های اصلی که صنعا را به استان‌های دیگر مرتبط می‌سازد، مستقر شده‌اند.

همچنین کمیته‌های امنیتی وابسته به دولت مدعی شدند، حوثی‌ها مسیر وزارت برق و مخابرات و فن‌آوری اطلاعات را بسته و کارمندان این وزارت‌خانه‌ها را از آنجا بیرون کرده‌اند.

روز دوشنبه درگیری‌های جدیدی میان ارتش و گروه حوثی‌ در استان الجوف رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد.

به گزارش منابع، هشت تن از حوثی‌ها در این درگیری‌ها کشته شدند.

منابع یمنی همچنین اعلام کردند که پیشتر جنگنده‌های ارتش یمن برخی منازلی را که حوثی‌ها در آنجا حضور داشتند، هدف قرار دادند.

ارتش یمن همچنین موفق شد از پیشروی حوثی‌ها در منطقه الغیل ممانعت به عمل آورد.

همچنین درگیری‌های میان حوثی‌ها و ارتش موجب آواره شدن تعدادی از یمنی‌ها شده است.

اخیرا گروه حوثی‌ دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت زده و خواهان برکناری دولت کنونی و لغو تصمیم افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی شده است.

حوثی‌ها همچنین اخیرا با چادر زدن در اطراف وزارت کشور و موسسات اصلی خواهان استعفای دولت شدند. نیروهای امنیتی نیز با یورش به تجمع حوثی‌ها تعداد زیادی از آنها را زخمی کردند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن حوثی‌ها در مقابل ساختمان وزارت کشور مستقر شد‌ه‌اند.

انتهای پیام

کد N492381

وبگردی