آفتاب

جشن پیروزی«حماس»درجنوب لبنان/ مشعل:راهبرد فلسطین مبتنی بر مبارزه و مقاومت است

جشن پیروزی«حماس»درجنوب لبنان/ مشعل:راهبرد فلسطین مبتنی بر مبارزه و مقاومت است

بیروت– ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی (حماس)،به مناسبت پیروزی ملت ومقاومت فلسطین بردشمن صهیونیستی در جنگ 51 روزه جشنی باشکوه در شهر صیدا در جنوب لبنان برگزار و « خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی این جنبش تاکید کرد که راهبرد فلسطین مبتنی بر مبارزه، سیاست و مقاومت است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی، در این جشن که دیروز در ورزشگاه رفیق الحریری شهر صیدا برگزار شد، براساس اعلام مسئولان حماس بیش از 12 هزار تن در آن شرکت کردند و در ورزشگاه « جای سوزن انداختن» نبود.

در این مراسم ابتدا « علی برکه» نماینده جنبش حماس در لبنان سخنرانی و تاکید کرد که فلسطینی ها در کنار ملت لبنان قرار دارند و اقدام گروه تروریستی تکفیری داعش در بریدن سر نظامیان ربوده شده لبنانی را محکوم می کنند.

سپس « خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی حماس از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد واز ملت و دولت لبنان و احزاب سیاسی این کشور که در زمان جنگ 51 روزه علیه غزه کنار ملت فلسطین ایستادند، قدردانی کرد.

وی همچنین با تاکید به اینکه فلسطینی ها در کنار ملت لبنان برای برقراری امنیت و ثبات در کشورشان ایستاده اند، گفت: ما در امور داخلی لبنان دخالت نمی کنیم و هدف اصلی فلسطینی ها بازگشت به سرزمین مادری خود است.

خالد مشعل خطاب به ساکنان فلسطینی اردوگاه ها در لبنان گفت: تا روزی که شما را در میدان الاقصی در قدس شریف ملاقات کنیم ، خیرخواه لبنان و ملت آن باشید و به همزیستی مسالمت آمیز ادامه دهید.

رییس دفتر سیاسی حماس به اختلافات فلسطینی – فلسطینی اشاره کرد و گفت که به خودم و دیگران توصیه می کنم از بحث و جدال های بی نتیجه عبور واز پیروزی درجنگ غزه آنطور که سزاوار است در مسیر نبرد مستمر با دشمن صهیونیستی تا تحقق راهبرد نهایی آزادسازی سرزمین فلسطین استفاده کنیم.

وی بر ضرورت یکپارچه کردن تلاش ها برای سرعت بخشیدن به بازسازی نوار غزه و ساختن خانه های ویران شده مردم و پایان رنج ها و درمان زخم های روحی و جسمی آنها تاکید کرد.

خالد مشعل همچنین خواستار سرعت بخشیدن به تکمیل همه پرونده های آشتی ملی در فلسطین و طرح بنای موسسات و اتخاذ تصمیم ها برای ایجاد وحدت راهبردی مبتنی بر مبارزه مقاومت بین مردم و رهبران فلسطینی شد.

رییس دفترسیاسی حماس به قصد تشکیلات خودگردان فلسطین برای شروع تحرکات سیاسی اشاره کرد و گفت: ما با هر تحرکی که ارزش ها و اصول را شامل باشد ، موافقیم اما این بدان معنا نیست که با هر راهبردی موافقت می کنیم، هر راهبرد فلسطین باید مبتنی بر مبارزه ، سیاست و مقاومت باشد.

وی از تشکیلات خودگردان ، جنبش فتح و دیگر گروه ها و همچنین شخصیت های فلسطینی خواست که دور هم جمع شوند و برای حل مشکلات و قضایای مختلف چاره اندیشی کنند.

خالد مشعل خاطرنشان کرد:باید بدور از چشم رسانه ها با یگدیگر بنشینیم ، گفت وگو کنیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

خاورم ** 1324
کد N492246

وبگردی