آفتاب

حزب الله : ملت لبنان پشت سر دولت و ارتش برای حل بحران نظامیان ربوه شده قرار دارد

حزب الله : ملت لبنان پشت سر دولت و ارتش برای حل بحران نظامیان ربوه شده قرار دارد

بیروت – ایرنا – شیخ « محمد یزبک» رییس هیات شرعی حزب الله با بیان اینکه همه لبنانی ها در این لحظات خطرناک و حساس باید مسئولیت خود را برعهده بگیرند، تاکید کرد که ملت لبنان پشت سر دولت و ارتش برای حل بحران نظامیان ربوده شده و آزاد کردن آنها از چنگ گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شیخ یزبک تاکید کرد: همه باید مسئولیت خود را تحمل کنند و هیچکس اجازه ندارد بگوید موضوع نظامیان ربوده شده به ما ارتباطی ندارد، همه باید برای حل امور با حکمت اقدام کنیم و براین اساس از دولت و کمیته وزارتی حل بحران می خواهیم که نقش خود را ایفا کنند و ملت لبنان پشت سر آنها قرار دارند تا عزت و کرامت لبنان حفظ شود.

وی با درخواست برای پایان مسدود کردن راه ها در لبنان و مختل کردن زندگی مردم ، خطاب به همه اهالی منطقه بقاع تاکید کرد: اگر لازم باشد با هرکسی که قدرت داشته باشد به کوه های عرسال می رویم و با تروریست های تکفیری می جنگیم ،یا همراه نظامیان ربوده شده شهید می شویم و یا با آنها زنده برمی گردیم زیرا با بستن راه ها، نظامیان ربوده شده آزاد نمی شوند.

شیخ یزبک که درشهرک مقنه شهرستان بعلبک و مراسم آشتی دو خانواده آل المقداد و آل جعفر سخن می گفت، افزود: شرایط شهرک عرسال لبنان ( در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه) مانند موصل عراق است و گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره آن را تهدید می کنند.

رییس هیات شرعی حزب الله با تاکید به اینک ارتش لبنان در وظایف خود از جمله حمایت از مردم عرسال کوتاهی نکرده اما در معرض حمله و تجاوز تروریست های تکفیری مسلح قرار دارد، اظهارداشت: از دولت لبنان می خواهیم برای نجات عناصر باقی مانده در چنگ گروه های تروریستی تکفیری و آزادسازی عرسال از شر این گروه ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه « لبنان کشور مقاومت و قهرمانان منطقه است» ، تاکید کرد که ارتش لبنان ، قوی و نیروهایش قهرمان و وطن دوست هستند.

شیخ یزبک با درود به ارواح شهدای ارتش بویژه « علی السید» و « عباس مدلج» که توسط گروه تروریستی داعش سرشان بریده شده است و تجلیل از خانواده این دو شهید و مواضع عزتمندانه و شجاعانه آنها ، از همه لبنانی ها خواست تا توصیه های این دو خانواده برای حفظ آرامش را جامه عمل بپوشانند تا گروه های تروریستی تکفیری و حامیان آنها ناکام بمانند.

خاورم ** 1324
کد N492217

وبگردی