آفتاب
نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل /

نماینده ایران :جنایات رژِیم صهیونیستی در باریکه غزه نباید بی پاسخ بماند

نماینده ایران :جنایات رژِیم صهیونیستی در باریکه غزه نباید بی پاسخ بماند

نیویورک ایرنا –حسین دهقانی سفیر کشورمان در سازمان ملل درنشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل یاد آور شد که در تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به سرزمین غزه 501 کودک بی گناه کشته و بیش از 3 هزار کودک مجرح شدند و باید عاملان این جنایت ها به مجازات برسند.

حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک بعداز ظهر امروز (دوشنبه) با حضور درنشست آزاد شورای امنیت تحت عنوان : کودکان و جنگهای مسلحانه ، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنانی ایراد کرد.

وی گفت که علیرغم تلاش های بین المللی متاسفانه کودکان هنوز قربانیان اصلی در جنگها و درگیری های مسلحانه به شمار می روند.

وی با اشاره به وضعیت کودکان در سرزمین های اشغالی فلسطین اظهار کرد، بر اساس آمار سازمان ملل متحد ؛ در جریان تهاجم اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه حداقل 501 کودک کشته و 3000 کودک زخمی شدند و حداقل 373 هزار کودک که شاهد این تهاجم وحشیانه بوده اند در حال حاضر شدیدا نیازمند خدمات روانپزشکی هستند.

دهقانی همچنین با اشاره به تخریب کامل 22 مدرسه و آسیب دیدگی 219 مدرسه دیگر در جریان حمله صهیونیستها افزود : اعضای جنبش عدم تعهد این فرصت را مغتنم شمرده و از جامعه بین المللی می خواهند تا عاملان این جنایات در جریان تهاجم نظامی اخیر رژیم اسرائیل به غزه را به مجازات برسانند و به مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات پایان داده شود و عدالت برای قربانیان به اجرا دراید .

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد خواستار احترام همه طرفین درگیری های مسلحانه به قوانین بین المللی مربوط به مصونیت شهروندان غیر نظامی و بویژه زنان و کودکان ،مدارس ، بیمارستان ها و نیروهای امدادگر سازمان ملل و سایر نهاد های بین المللی شد.

در نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر 15 عضو دائم این شورا، نمایندگان ویژه دبیر کل سازمان ملل و معاون مدیر کل سازمان یونسکو نمایندگان 63 کشور دیگر نیز حضور داشتند.

در این نشست مسئله استفاده ازکودکان دردرگیری های مسلحانه وپیامد های آن موردبحث وبررسی قرارگرفت.

اروپام-4-541 ** 1917
کد N492203

وبگردی