آفتاب

موافقت رییس‌جمهوری اوکراین با گرفتن تسلیحات از ناتو

موافقت رییس‌جمهوری اوکراین با گرفتن تسلیحات از ناتو

رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که با انتقال مستقیم تسلیحات پیشرفته از کشورهای عضو ناتو به کشورش موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، براساس بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی ریاست‌جمهوری اوکراین منتشر شد، پترو پروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که با انتقال مستقیم سلاح از چند کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است، توافق‌هایی با تعدادی از کشورهای عضو ناتو حاصل شده که از انتقال تسلیحات مدرن اطمینان حاصل می‌کند؛ سلاح‌هایی که به ما کمک خواهد کرد تا از خود دفاع کنیم و به پیروزی دست یابیم.

بر اساس این بیانیه دولت اوکراین اعلام کرده است: ما به خودمان متکی هستیم اما در عین حال به کمک‌های فنی، نظامی و اقتصادی نیازمندیم که آن را دریافت خواهیم کرد.

در همین حال، رییس‌جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس در شرق این کشور دوام داشته باشد و طرفین درگیر به آن پایبند باشند.

پروشنکو در نشست با ارتش این کشور گفت: امیدوارم تلاش دیپلمات‌ها نتیجه داشته باشد. با این حال، ارتش باید آماده دفاع از کشور باشد و ما نباید استراحت کنیم.

رییس‌جمهوری اوکراین خاطرنشان کرد: ارتش اوکراین تاکتیک‌ها و استراتژی دفاعی خود را از طریق توسعه همکاری با ناتو تغییر خواهد داد. وی گفت که رضایت برخی اعضای ناتو را برای عرضه تسلیحات پیشرفته به اوکراین کسب کرده است.

پروشنکو افزود: ما با چند کشور عضو ناتو برای عرضه مستقیم تسلیحات پیشرفته برای دفاع از خود و کسب پیروزی به توافق رسیده‌ایم.

انتهای پیام

کد N492185

وبگردی