آفتاب

بان کی مون خواستار کمک بیشتر کشور های مختلف جهان برای مبارزه با ابولا شد

بان کی مون خواستار کمک بیشتر کشور های مختلف جهان برای مبارزه با ابولا شد

نیویورک- ایرنا - دبیر کل سازمان ملل با شیوع روز افزون بیماری ابولا در چهار کشور غرب آفریقا، در تماس های متعدد تلفنیبا رهبران کشور های مختلف جهان از آنان خواست تا بر کمک های مالی برای کمک به مهار و ریشه کن کردن این بیماری بیافزایند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه اطلاع داد که بان کی در یک سلسله تماس های تلفنی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، فرانسوا اولانده رییس جمهور فرانسه، و لائول کاسترو رییس جمهوری کوبا و همچنین هرمان ون رامپوی نخست وزیر اتحادیه کشور های اروپایی از آن ها خواسته است تا بر کمک های مالی خود برای مبارزه با شیوع بیشتر بیمار این بیماری در کشور ها یاد شده بیافزایند.

به گفته دوجاریک ،وی در این گفتگو ها علاوه بر کمک های مالی خواستار اعزام تیم های پزشکی، وسائل نقلیه و سایر تجهزیات درمانی و پزشکی برای مداوای مبتلایان به این بیماری نیز شده است.

با وجود تدابیری که تا کنون سازمان بهداشت جهانی و سایر نهاد های بین المللی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار گرفته اند، روزانه دست کم 50 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

بر اساس آخرین آمار های سازمان ملل تا کنون نزدیک به 5 هزار نفر از شهروندان کشور های نیجریه، لیبریه، گینه بیسائو و سیرا لئون به این بیماری مبتلا شده وبیش از 2 هزار و 100 نفر جان خود را از دست داده اند.

اروپام-4-541 ** 1917
کد N492150

وبگردی