آفتاب

همزمان با آغاز رزمایش ناتو در دریای سیاه/ اجتماع ضد ناتو در اوکراین برگزار شد

همزمان با آغاز رزمایش ناتو در دریای سیاه/ اجتماع ضد ناتو در اوکراین برگزار شد

مسکو- ایرنا- همزمان با آغاز رزمایش ناتو در آب های دریای سیاه در ساحل اوکراین، اجتماعی از مخالفان ناتو در بندر اودسا در جنوب اوکراین برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اوکراینی 'سودنیا' این اجتماع روز دوشنبه در مقابل ساختمان فرماندهی نظامی نیروهای اوکراین در اودسا برگزار و در آن بیش از100 نفر از مخالفان حکومت اوکراین شرکت کردند.

شرکت کنندگان در اجتماع شعارهایی علیه ناتو و رزمایش 'سی بریز-2014' سر دادند و خواستار خروج نیروهای ناتو از اوکراین شدند.

آنها پلاکاردها و نوشته هایی با مضامینی همچون 'ناتو به خانه خود برگرد' و ' ناتو تو را به اوکراین دعوت نکرده ایم' و 'هیچگاه حمله ناتو به یوگسلاوی را از یاد نمی بریم' در دست داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در اجتماع گفت: آمریکا دشمن ملت های اسلاونژاد است و جنایت نیروهای آمریکایی و ناتو در یوگسلاوی در سال 1999 گواهی بر این واقعیت است.

در این میان گروهی از طرفداران جنبش ملی گرای 'جناح راست' که در نزدیکی اجتماع کنندگان ضدناتو قرار داشتند تلاش کردند از اجتماع مخالفان ناتو جلوگیری کنند.

شرکت کنندگان دراجتماع ضدناتو با دخالت نیروهای پلیس متفرق شدند.

رزمایش مشترک ناتو و اوکراین که بخش عمده نیروهای شرکت کننده در آن را نیروهای آمریکایی و اوکراینی تشکیل می دهد، از امروز در بخش شمال غربی دریای سیاه آغاز شد.

هدف از برگزاری این رزمایش ، تامین امنیت کشتیرانی در دریای سیاه در شرایط مناقشه مسلحانه و بحران در اوکراین اعلام شده است.

اروپام*5*391*518*1859
کد N492121

وبگردی