آفتاب

تعدادی دیگری از شبه نظامیان پاکستان در حمله هوایی ارتش کشته شدند

تعدادی دیگری از شبه نظامیان پاکستان در حمله هوایی ارتش کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - در تازه ترین عملیات بالگردهای نظامی نیروی هوایی ارتش پاکستان علیه مواضع شبه نظامیان طالبان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی، دست کم 10 نفر دیگر از این شبه نظامیان کشته شدند.

حملات گسترده زمینی و هوایی ارتش پاکستان علیه مواضع گروه های شبه نظامی و تروریستی در مناطقی قبایلی وزیرستان شمالی معروف به عملیات «ضرب عضب» “Zarb –e- Azb” تاکنون دستاورهای خوبی برای ارتش و دولت پاکستان داشته و نزدیک به 950 نفر از تروریست ها و شبه نظامیان در این عملیات کشته شده اند.

عملیات گسترده ارتش علیه مواضع شبه نظامیان طالبان از روز 25 خرداد ماه گذشته و بعد از به بن بست رسیدن مذاکرات صلح میان دولت و طالبان پاکستان آغاز شد.

دولت نواز شریف ابتدا قصد مذکراه با این گروه را داشت اما ادامه اقدامات تروریستی از سوی طالبان و به ویژه حمله مرگبار آنها به فرودگاه کراچی، باعث شد تا دولت تصمیم به آغاز عملیات نظامی علیه این شبه نظامیان و تروریست ها بگیرد.

دولت و ارتش این کشور تاکید کرده اند که این عملیات تا نابودی کامل تروریست ها در وزیرستان شمالی ادامه خواهد یافت.

تا کنون 65 نفر از نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان نیز در این عملیات کشته و بیش از 200 نفر مجروح شده اند.

ارتش اعلام کرده که توانسته است شهرهای میرانشاه، میرالی، داتاخال، بویا و دگان را که به مخفی گاه های اصلی تروریست ها تبدیل شده بودند، پاکسازی کند.

همچنین ارتش توانسته است مقادیر زیادی سلاح های سبک و نیمه سنگین متعلق به تروریست ها را در این منطقه کشف وضبط کند.

از آنجا که عملیات ضرب عضب در مناطق نزدیک به مرز افغانستان درحال انجام است، دولت پاکستان اعلام کرده که در بسیاری از حملات ارتش، تروریست ها به راحتی داخل خاک افغانستان گریخته اند.

دولت اسلام آباد از کابل خواسته است تا با تقویت نیروهای مرزی خود، مانع از عبور آسان شبه نظامیان طالبان از مرز به داخل خاک افغانستان شوند.

عملیات ضرب عضب اگرچه توانسته است ضربه نسبتا خوبی به شبه نظامیان در وزیرستان شمالی بزند، اما باعث شده تا حدود یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق ناچار به ترک خانه هایشان شوند و به مناطق امن پناه ببرند.

دولت پاکستان وعده داده است که به وضعیت این آوارگان رسیدگی خواهد کرد و بعد از عملیات علیه شبه نظامیان، بلافاصله کار بازسازی منطقه را آغاز خواهد کرد.

آساق*1*1723 **1917
کد N492105

وبگردی