آفتاب

دفتر محمود عباس اخبار رژیم صهیونیستی درباره پیشنهاد السیسی را تکذیب کرد

دفتر محمود عباس اخبار رژیم صهیونیستی درباره پیشنهاد السیسی را تکذیب کرد

تهران – ایرنا – دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، اخبار منتشر شده در رسانه ای صهیونیستی مبنی بر پیشنهاد رییس جمهوری مصر برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در نوار غزه و بخشی از صحرای سینا را تکذیب کرد.

خبرگزاری 'د.پ.آ'ی آلمان روز دو شنبه در گزارشی از رام الله به نقل از'نبیل ابوردینه' رییس دفتر 'محمود عباس' گفت: 'خبر رسانه های اسرائیلی مبنی بر اینکه عبدالفتاح سیسی به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد داد تا برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی از مرزهای سال 1967 چشم پوشی کرده و بخشی از صحرای سینا را به نواز غزه ملحق کند، ادعایی بی اساس و کذب است.

وی با اعلام این که رییس جمهوری مصر هیچ گاه درباره چنین مسئله ای ابراز نظر نکرده است، افزود: چنین مسئله ای از طرف فلسطین، مصر و جهان عرب مردود است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

ابوردینه با ابراز تاسف از این که این خبر حتی رسانه های فلسطینی و کشورهای عربی نیز انعکاس داشت، افزود: چنین طرح هایی در کنار دیگر طرح های قدیم و جدید اسرائیل برای دولت و مردم فلسطین شناخته شده است لذا از رسانه ها می خواهیم در انتشار چنین اخبار کذبی دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: 'ما هرگز چنین پیشنهادی را نمی پذیریم زیرا پاسخگوی مطالبات مردم فلسطین و اهداف فلسطین یعنی آزادی، استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس نیست'.

براساس این گزارش، 'طیب عبدالرحیم' دبیر کل دفتر رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بطور همزمان گفت: مصر و فلسطین موضع واحدی دارند زیرا هر دو خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی 1967 هستند.

رادیو رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد: السیسی در دیدار اخیر خود با محمود عباس در قاهره به او پیشنهاد داده بود با صرف نظر کردن از مرزهای 1967، با الحاق نوار غزه به بخشی از صحرای سینای مصر که تشکیل یک سرزمین یک هزار و 600 کیلومتری، یعنی پنج برابر غزه فعلی، یک دولت مستقل فلسطینی تشکیل دهد.

رسانام**1378**1917
کد N492036

وبگردی