آفتاب

سال تحصیلی داعش در موصل از فردا آغاز می شود/مواد درسی مغضوب

سال تحصیلی داعش در موصل از فردا آغاز می شود/مواد درسی مغضوب

منابع عراقی از ادامه محدودیت های داعش در استان نینوا شامل اخراج سی شخصیت و امام جماعت مسجد از این استان و حذف برخی مواد درسی در آغاز سال تحصیلی این گروهک تروریستی که از فردا آغاز می شود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع آگاه در نینوا اعلام کرد: گروهک داعش بیش از سی شخصیت دینی، خطیب و امام جماعت مساجد را از نینوا به علت سرپیچی از دستورات داعش اخراج کرده است.

این منبع افزود: داعش از رئیس آموزش و پرورش استان نینوا خواسته است که فردا را به عنوان روز اول سال تحصیلی جدید در این استان انتخاب کند.

منبع مذکور از دستورالعمل داعش به همه مدارس تحت اشغال خود برای حذف مواد درسی فرهنگ و هنر و موسیقی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا به علت مخالفت با تعالیم مورد نظر داعش خبر داد و بیان کرد: داعش نام جمهوری عراق را حذف و خلافت اسلامی را جایگزین آن کرده است و همه تصاویر ضد شریعت اسلامی مورد نظر داعش را حذف رده است.داعش اقدام به تفکیک جنسیتی در مدارس کرده است.

شایان ذکر است که داعش در دهم ماه ژوئن گذشته با همسویی برخی مسئولان محلی استان نینوا از جمله اثیل النجیفی استاندار نالایق این استان که به اربیل فرار کرد موصل را اشغال کرد و دست به جنایات زیادی علیه اقلیت های این استان زد.داعش در این مدت بسیاری از اماکن مذهبی را منفجر کرد و بسیاری از آثار تاریخی این استان را به غارت برده است.

کد N492029

وبگردی