آفتاب

محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد

محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد

آستانه – ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که به همراه رییس جمهوری عصر امروز به قزاقستان سفر کرده است، دقایقی پیش با ˈیرلان ادریس افˈ همتای قزاقستانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این دیدار که در هتل محل اقامت رییس جمهوری و هیات همراه انجام شد، طرفین در خصوص مباحث فی مابین و تحولات منطقه ای بحث و گفت وگو کردند.

رییس جمهوری دقایقی پیش به همراه هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی با استقبال وزیر خارجه قزاقستان وارد شهر آستانه پایتخت این کشور شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز در این سفر رییس جمهوری را همراهی می کنند.

بر اساس برنامه اعلام شده ، رییس جمهوری صبح فردا (سه شنبه) با حضور در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان، مورد استقبال رسمی نورسلطان نظربایف همتای قزاقستانی خود قرار می گیرد و پس از آن ، روسای جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در خصوص مسایل مورد علاقه با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.

مذاکرات مشترک هیات های ایرانی و قزاقستانی، امضای اسناد و مصاحبه مطبوعاتی، حضور در همایش بازرگانان، صاحبان صنایع و کارآفرینان ایران و قزاقستان و دیدار با نخست وزیر و رییس مجلس سنای قزاقستان از دیگر برنامه های روحانی در سفر خود به قزاقستان است.

رییس جمهوری پس از قزاقستان به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار می شود، به تاجیکستان سفر می کند.

سیام(3)**9254**9189**1449
کد N492026

وبگردی