آفتاب
وزیر کشور:

عزل استانداران و فرماندارانی که با جناحی خاص تعامل کنند/ فعالیت احزاب در چارچوب قانون مناسب است

عزل استانداران و فرماندارانی که با جناحی خاص تعامل کنند/ فعالیت احزاب در چارچوب قانون مناسب است

تهران- ایرنا- وزیر کشور اعلام کرد: اگر مطلع شویم که یکی از استانداران، فرمانداران و یا معاونین با گروه یا جناح سیاسی خاصی تعامل ویژه برقرار کرده و سیاست های آن گروه سیاسی خاص را اجرایی می کند ذره ای در عزل وی تعلل نخواهیم داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور، دو عنصر آرامش و امنیت در جامعه را سرمایه هایی راهبردی برشمرد و از مدیران سیاسی استان ها به عنوان متولیان مسئول جهت تداوم و ارتقاء این سرمایه ها خواست به صورت مستمر در جریان ریز موضوعات سیاسی و امنیتی با نگاه ریشه یابانه و دقیق قرارگرفته و خط ارتباطی و تعامل دو سویه خود را با وزارت کشور حفظ کنند.

وی با تشریح تئوریک برخی مقدمات در عرصه مسائل سیاسی و امنیتی به مرور پایه ای و مبنایی سیاست داخلی در کشور پرداخت و با اشاره به اثرگذاری موثر و قوی ایران در منطقه، این مهم را نتیجه رویکرد دینی و نهادینه شدن پایه های مردم سالاری دینی برشمرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در پرتو اجرای قانون و هدایت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری موفقیت های عظیمی را پشت سر گذاشته ایم.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه اقتصادی در زمینه رفع وابستگی به نفت و در زمینه هویت بخشی به تولید تا کنون گام های مناسب کافی برداشته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود 40 درصد بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی ناشی از عدم فعالیت کافی اقتصادی ما در به کارگیری توانمندی های موجود در کشور است.

وزیر کشور اظهار داشت: در حوزه زیرساخت ها خدمات خوبی در کشور انجام شده است ولیکن در حوزه سرمایه ای و اقتصادی شاهد عدم توسعه متوازن و متعادل در کشور هستیم.

رحمانی فضلی از عناصر رهبری، اعتقادات دینی و مردم سالاری به عنوان ارکان قوام بخشی و پایداری در کشور نام برد و گفت: در حوزه اجتماعی نیروهای قوام بخش را در کشور داریم ولی شرایط اجتماعی مناسب را نداریم و اگر نارضایتی ها بخوبی مدیریت نشوند می توانند به حوزه تنش بیفزایند.

وی همچنین بر حفاظت و پاسداری از مرزها به عنوان یکی از مباحث اصلی که می بایست با هوشیاری کامل در نظر گرفته شود تاکید کرد.

وزیر کشور فعالیت احزاب و گروه ها را به طوری که در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت منافع ملی باشد بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: شما به عنوان متولیان امر باید تابع سیاست های دولت در این حوزه باشید.

رحمانی فضلی کشور پیوند مردم و حاکمیت و تقویت سرمایه های اجتماعی را موجبات قوام و انسجام نهایی در کشور دانست و گفت: شاه کلید اصلی مسئله تامین امنیت و رضایتمندی مردم است و این موضوع با رضایتمندی در حوزه اقتصادی حاصل می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تعامل و احترام به مردم گفت: اعتدال، روش، شیوه کار و سبک مواجهه با موضوعات است و همه باید عینا به اعتدال ایمان و التزام داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه تدبیر نیز انتظار ما از شما مدیران این است که امور را با تدبیر پیش ببرید و از انجام هرگونه لجبازی در امور پرهیز نمایند زیرا که اقتضاء جایگاه شما سعه صدر و تدبیر است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: برخی علایق سیاسی در حوزه های مختلف نباید ما را از حوزه اعتدال خارج کند و ما بی طرفی خود را بارها اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه کشور از افراطی گری های جناح های مختلف بسیار آسیب دیده است گفت: شما حاکمان سیاسی هستید و می بایست مدیریت سیاسی نمایید و اگر مطلع شویم که یکی از استانداران، فرمانداران و یا معاونین با گروه یا جناح سیاسی خاصی تعامل خاص برقرار کرده و سیاست های آن گروه سیاسی خاص را اجرایی می کند ذره ای در عزل وی تامل نخواهیم داشت.

وزیر کشور از معاونین سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری های کشور به عنوان متولیان سیاست داخلی خواست ضمن فعال سازی حداکثری ظرفیت شوراهای تأمین در خصوص رصد کیفی، مستمر و دائمی نسبت به موضوعات و جریانات به عنوان بستر تصمیم گیری اهتمام داشته باشند.

سیام*7261 **1449
کد N492015

وبگردی