آفتاب

بیزینس اینسایدر: در برابر داعش همان شیعیانی ایستاده‌اند که مقابل سربازان آمریکا می‌ایستند

بیزینس اینسایدر: در برابر داعش همان شیعیانی ایستاده‌اند که مقابل سربازان آمریکا می‌ایستند

ایسنا نوشت: ۱۷:۳۱

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی تحلیلی نوشت: افزایش قدرت ایران در منطقه خاورمیانه که در نتیجه حمایت‌های غیرمستقیم این کشور از عراق و سوریه حاصل شده است مشکلاتی را برای آمریکا به وجود آورده است.

پایگاه خبری بیزینس ایسنایدر در این باره نوشت: دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از زمان پیشروهای‌شان در عراق و سوریه مرتکب کشتارهای دسته جمعی و پاکسازی‌های نژادی شده‌اند.

هم‌زمان که نیروهای آمریکا برای مقابله با داعش دست به بمباران و حملات هوایی زدند، این گروه شروع به کشتار گروگان‌هایی کرد که پیش‌تر در غرب عراق اسیر کرده بود.

پیش‌روهای این گروه تنها بر لزوم یک پاسخ بین‌المللی تاکید می‌کند اما بسیاری از هم‌پیمانان بالقوه بالفعل غربی خیلی کم وارد عمل شده‌ و قابل قبول رفتار کرده‌اند. در واقع اغلب کسانی که مقابل داعش ایستاده‌اند همان شیعیانی هستند که مقابل سربازان آمریکا نیز ایستاده‌اند.

این پایگاه خبری مدعی شد: گروه‌های مبارز شیعه کسانی هستند که با نیروهای قدرتمند سپاه قدس ایران، مقتدی صدر، رهبر شیعیان عراق یا با دولت عراق در ارتباطند. این گروه‌ها که پس از خروج نیروهای آمریکا در عراق پخش شدند، سلاح‌های خود را به زمین نهادند اما پیشروی‌های داعش سبب شد تا آن‌ها دوباره مجبور شوند به میدان بیایند.

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت: اگر غرب می‌خواهد با داعش مقابله کند انتخاب دیگری جز این که با این گروه‌های شیعه همکاری کند ندارد. چون کردها توانایی‌های محدودی برای حفظ سرزمین‌شان دارند.

در سوریه نیز ارتش این کشور از قوی‌ترین دشمنان داعش محسوب می‌شود. بسیاری از گروه‌های شیعه عراق در دفاع از اماکن مقدس در سوریه به ارتش این کشور پیوستند.

هم‌چنین نیروهای دفاع ملی سوریه با کمک ایران تشکیل شد و حزب‌الله نیز که دیگر گروه تحت حمایت ایران محسوب می‌شود به جنگ علیه شورشیان در سوریه کمک کردند و در جنگ با اسراییل سرسخت شده‌اند.

این پایگاه خبری در پایان آورده است که افزایش قدرت ایران در منطقه در اثنای مبارزات نرم می‌تواند برای آمریکا مشکل‌ساز باشد.

 

503

کد N491876

وبگردی