آفتاب
آیت‌الله جنتی:

بسیج دانشجویی مایه امید مملکت و رهبری است

بسیج دانشجویی مایه امید مملکت و رهبری است

همواره تابلویی از محورهای بیانات رهبری مقابل دیدگانتان باشد و به آن حساسیت داشته باشید تا آن گروه‌ها را با آن بسنجید. مثلاً، ایشان در دیدار با هیات دولت ضمن ارائه توصیه‌های پانزده گانه، فرمودند «فتنه خط قرمز ماست»؛ بنابراین به آن توجه کنید.

دبیر شورای نگهبان تاكید كرد: دانشجویان باید خودشان را از نظر علمی و اخلاقی معنوی تقویت کنند و روحیه قوی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران، ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)‌ اظهار کرد: ابتدایی‌ترین کار شما دانشجویان این است که خودتان را شناخته و منشأ اثر باشید. تحلیل‌ها، نگرش‌ها، واقع‌بینی‌های شما باید با زمان‌شناسی باشد و لازمه این امر شناخت و بصیرت است.

وی افزود: البته صرف تِحلیل، مثل علم بی‌عمل است. هنگامی که اطلاعات و شناخت کافی توأم با عمل نباشد، نتیجه آن چیزی جز حسرت و غصه خوردن نخواهد بود.

دبیر شورای نگهبان، ضمن تاکید بر لزوم شناخت جریان‌ها، افراد، گروه‌ها و نقش‌ها و طرح‌های آنان خاطرنشان کرد: همواره تابلویی از محورهای بیانات رهبری مقابل دیدگانتان باشد و به آن حساسیت داشته باشید تا آن گروه‌ها را با آن بسنجید. مثلاً، ایشان در دیدار با هیات دولت ضمن ارائه توصیه‌های پانزده گانه، فرمودند «فتنه خط قرمز ماست»؛ بنابراین به آن توجه کنید.

جنتی ادامه داد: در دانشگاه با دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها و بسیجیان بیرون از آن گردهمایی داشته باشید و دردهای مشترک را با هم ببینید و بشناسید.

وی ضمن درست خواندن این نکته که اکنون متاسفانه تعدادی از دانشجویان به دلیل توجه بیش از حد مسئولان دانشگاه و وزارت علوم به مسائل سیاسی، نسبت به مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی و اقتصادی بی‌اعتنا شده‌اند، تصریح کرد: اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما موظفید در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگیرد و اگر نمی‌توانید، مسایل را به دیگرانی که شما را قبول دارند برسانید تا حرف شما را بزنند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: امید ما بسیج است. شما مایه امید مملکت و رهبری هستید و باید خیلی فعال باشید و برای افزایش بنیة علمی وقت بگذارید.

جنتی با تاکید بر لزوم اصلاح ضعف‌های محیط دانشجویی افزود: شما موظفید در مسائل جاری کشور فعال باشید، وقت بگذارید، خودتان را اصلاح کنید و ضعف‌های خود و دانشجویان را رفع کنید.

وی ادامه داد: به دانشجویان تاز‌ه وارد که از مقطع دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند، محبت و توجه داشته باشید و با برگزاری‌ اردوهای فرهنگی و توجیه مسائل جاری و تبیین وضع دانشگاه، سعی کنید افکارشان را تصحیح کنید تا از اخبار دانشگاه و جامعه باخبر باشند.

دبیر شورای نگهبان ضمن توصیه مجدد به بسیج دانشجویی در شناخت جریان‌های منحرف و افراد غیرصالح، افزود: سعی کنید سایر دانشجویان را به لحاظ فکری و عقیدتی بیمه کنید، البته صِرف اعتراض و بیان تکراری مشکلات، موجب اتلاف وقت است و آنچه ثمرة عملی دارد، کار دانشجویی است.

وی ضمن تشکر از حضور دانشجویان محجبه و با ظاهر اسلامی، توجه به آیات قرآن و نهراسیدن از ملامت ملامت‌کنندگان در عمل به وظایف را خواستار شد و خاطرنشان کرد: سعی کنید خودتان را از نظر علمی و اخلاقی و معنوی تقویت کنید و از نظر جسمی نیز به ورزش بپردازید.

جنتی افزود: تلاش کنید با هر مسئولی که ممکن است به حرف شما گوش بدهد از جمله در وزارت علوم ارتباط داشته باشید. آن وقت می‌توانید امید داشته باشید و با ارتباط از آنها کمک فکری بگیرید.

وی در ضمن توصیه به برگزاری جلسات و همایش‌های ماهانه، فصلی و سالانه افزود: با انجام کارهای فرهنگی از مسئولان دولتی بخواهید به قانون عمل کنند و به آن احترام بگذارند.

کد N491713

وبگردی