آفتاب

هند و آلمان برای آموزش نیروی انسانی همکاری می کنند

هند و آلمان برای آموزش نیروی انسانی همکاری می کنند

دهلی نو - ایرنا - هند و آلمان روز دوشنبه برای آماده سازی برنامه همکاری در حوزه های توسعه مهارت منابع انسانی، مدیریت پسماندهای جامد و پاکسازی رودخانه ها توافق کردند.

به گزارش ایرنا، این توافق در دیدار 'فرانک والتر استینمیر' وزیر امور خارجه آلمان با 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند صورت گرفت.

براساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیری هند منتشر کرده، والتر دراین دیدار اظهارداشت: آلمان تمایل دارد که با دولت جدید هند همکاری داشته باشد تا روابط دو جانبه تقویت شود.

نخست وزیر هند نیز با اشاره به بازسازی اقتصادی آلمان طی دهه اخیر گفت: هند و آلمان با ارزش های دمکراتیک به هم پیوسته اند. این دو کشور برای یکدیگر ساخته شده اند چون مهارت ها و منابع مکملی دارند که می تواند به نسل آینده اجازه توسعه صنعتی بیشتر در بخش تولید و زیرساخت ها را بدهد.

وی همچنین با ارایه پیشنهاد استفاده از تجربه آلمان در حوزه توسعه مهارت ها، گفت: دو طرف باید برنامه ای مشخص و زمان بندی شده برای آموزش جوانان هندی داشته باشند تا به نیازهای هند و همچنین نیازهای دنیا به منابع انسانی ماهر پاسخ داده شود.

مودی همچنین بر ادامه همکاری در حوزه انرژی پاک و مشارکت های در مدیریت پسماندهای جامد، پاکسازی فاضلاب ها و رودخانه ها تاکید کرد و گفت: برنامه های همکاری دراین حوزه ها باید برای بحث در نشست مشورتی بین دولتی آماده شود.

وی پیشنهاد داد که کارگاه های خاصی با این هدف پیش از جشنواره 2015 هانوفر برپا شود.

نخست وزیر هند همچنین به مکالمه تلفنی که با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشته اشاره کرد و گفت: علاقه شخصی صدراعظم آلمان به توسعه روابط دو کشور قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: هند منتظر سفر مرکل به هند برای شرکت در دور آینده نشست مشورتی دولت ها در سال 2015 است.

وزیر خارجه آلمان دیروز برای دیدار با مقام های ارشد هندی وارد دهلی نو شد.

آساق * 4 * 1519 * 264 *
کد N491707

وبگردی