آفتاب

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از تجاوز سربازان اتحادیه آفریقا به زنان سومالیایی

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از تجاوز سربازان اتحادیه آفریقا به زنان سومالیایی

دیده‌بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد، سربازان اتحادیه آفریقا که به منظور شرکت در جنگ علیه الشباب در سومالی مستقر هستند، در موارد زیادی به زنان و دختران نیازمند کمک، تجاوز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی فاش کرد: برخی از زنانی که در سومالی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، اظهار داشتند سربازان اتحادیه آفریقا پس از تجاوز به آن‌ها پول و غذا تعارف کرده‌اند تا این تجاوز را یک معامله بر سر رابطه جنسی نشان دهند.

این در حالی است که هنوز نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به آمیسوم که متشکل از 22 هزار سرباز از شش کشور است واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

براساس این گزارش، زنان آسیب دیده متعلق به اردوگاه‌هایی در شرق موگادیشو، پایتخت سومالی بوده و به سبب قحطی از مناطق روستایی فرار کرده‌اند. از جمله تامین کنندگان مالی نیروی آمیسوم سازمان ملل، اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا هستند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود با تکیه بر اظهارات 21 زن و دختر تاکید کرد: سربازان اتحادیه آفریقا با تکیه بر واسطه‌هایی در سومالی از برخی تاکتیک‌ها شامل کمک‌های انسان دوستانه استفاده کردند تا زنان و دختران آواره را به منظور رابطه جنسی تحت فشار قرار دهند.

این گزارش اضافه می‌کند: آن‌ها به زنانی که به دنبال کمک‌های پزشکی یا آب در پایگاه‌های آمیسوم بودند تجاوز کرده‌اند و جوان‌ترین آن‌ها یک دختر 12 ساله بوده است که به گفته وی از سوی یک سرباز اوگاندایی مورد تجاوز قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N491701

وبگردی