آفتاب

نبوی مطرح کرد: دنبال کردن اقتصاد مقاومتی منحصر به ایران نیست

نبوی مطرح کرد: دنبال کردن اقتصاد مقاومتی منحصر به ایران نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنبال کردن اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهی برای قوی کردن اقتصاد، منحصر به ایران نیست و امروز اکثر کشورها به این موضوع پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مرتضی نبوی دوشنبه 17 شهریور در کارگاه یک‌روزه آموزشی، تخصصی، علمی اقتصاد مقاومتی گفت: از زمان پدید آمدن بحران‌های اقتصادی، مقاومت اقتصادی مطرح شده به گونه‌ای که امروزه اکثر کشورها به دنبال مقاوم سازی و انعطاف پذیری اقتصاد خود هستند.

نبوی ضمن تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی این مقاومت را نشان داده، گفت: با گذشت زمان پس از انقلاب قدرت آمریکا در کارآمدی اجرای طرح‌های خود بر ایران ضعیف شده و در برابر آن محورهای مقاومت ایران تقویت شده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد را مهمترین محور مقاومت در شرایط فعلی ایران عنوان و تصریح کرد: در اقتصاد کشور دچار نقطه ضعف‌هایی هستیم که دشمن با شناسایی آن سعی بر فشار و فلج کردن آن دارد، اما در این زمنیه ناموفق بوده‌اند.

نبوی، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی دانست که دارای ابعاد مدیریتی و درجه‌ای از انعطاف پذیری بوده و شامل یک مجموعه از تدابیر مدیریتی است.

او گفت: اقتصاد مقاومتی آسیب پذیری کشور را در برابر ریسک‎های متعددی که اقتصاد را تهدید می‌کند، کاهش خواهد داد.

وی با انتقاد از آنچه برخوردهای سطحی با اقتصاد مقاومتی عنوان می‌کرد، گفت: از زمان ابلاغ اقتصاد مقاومتی، برخوردهای سطحی با سیاست‌ها انجام و برنامه‌ای جامع و نظام‌مند ارائه نشده است.

وی عدالت بنیان، مردمی بودن اقتصاد، شفاف و سالم بودن فضای اقتصادی، برون‌گرا با دپیلماسی فعال، رقابت پذیر و باثبات، دانش بنیان بودن اقتصاد، درون زا بودن اقتصاد و عدم وابستگی اقتصادی را مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: خنثی کردن طرح دشمنان، رفع موانع و چالش‌های اقتصادی، تقویت کارآمدی اقتصاد، رشد پویا و مستمر و تحقق پیشرفت و اهداف چشم انداز از اهداف پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.

نبوی گفت: امروز بالغ بر 62.4 درصد واردات کشور از پنچ کشور انجام می‌شود این یکی از تنگناها و چالش‌های حوزه اقتصاد است.

انتهای پیام

کد N491625

وبگردی