آفتاب

انتقاد از اسامی وزیران کابینه عراق/ائتلاف کردستان:ظرف ساعات آینده تصمیم گیری می کنیم

انتقاد از اسامی وزیران کابینه عراق/ائتلاف کردستان:ظرف ساعات آینده تصمیم گیری می کنیم

انتقاد نمایندگان از اسامی وزیران پیشنهادی و تصمیم گیری کُردها ظرف ساعات آینده از مهمترین اخبار مربوط به تشکیل کابینه جدید عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، علا الناشی نماینده وابسته به حزب فضیلت گفت: اسامی نامزدهای پستهای وزارتی شامل افراد نالایقی است که توان اداره وزارتخانه هایی که به آنها سپرده می شود را ندارند این اسامی در جلسه امروز رای اعتماد به دست نمی آورند.

وی افزود: صباح التمیمی از ائتلاف الوطنیه برای وزارت آموزش و پرورش، ویان دخیل از ائتلاف کردستان برای وزارت زنان، ابراهیم الجعفری خارجه، علی الادیب و حسین الشهرستانی برای وزارت علوم رقابت می کنند. وزارت صنابع که خالد العبیدی و جابر الجابری برای تصدی بر آن رقابت می کنند و وزارت کشور به هادی العامری خواهد رسید.وزات نفت به عادل عبدالمهدی، دارایی به روژ نوری شاویس، وزارت دادگستری به حیدر الزاملی از ائتلاف همپیمانی و بهداشت به عدیله حمود از ائتلاف دولت قانون.

از سوی دیگر فائق الشیخ علی عضو ائتلاف مدنی دموکراتیک تاکید کرد: ما از وزیران نامزد شده اطلاع زیادی نداریم و این کابینه را نخواهیم پذیرفت.سرپرستان وزیران امنیتی قابل قبول نیست و ما وزیران امنیتی که از فرماندهان شبه نظامیان باشند، می پذیریم و ما این موضوع را به اطلاع رئیس مجلس رسانده ایم.

محسن السعدون نماینده ائتلاف کردستان اعلام کرد: ظرف ساعات آینده مشارکت یا عدم مشارکت در کابینه را اعلام خواهیم کرد.

 

کد N491563

وبگردی