آفتاب
معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران:

 اقدام جدی در طرفداری از داعش در کشور نداشته ایم

 اقدام جدی در طرفداری از داعش در کشور نداشته ایم

حسین ذوالفقاری گفت: فعالیت‌های داعش با شایعات و عملیات روانی در کشور همراه بوده است. افراد یا گروه‌های خاصی تلاش ویژه‌ای برای گروه داعش در کشور ندارند. ما تمام اخبار و اطلاعات داخل کشور در ارتباط با داعش را رصد کردیم و افراد بسیار نادری بودند که به دنبال تطهیر اقدامات داعش بودند و ما اقدام جدی در طرفداری از داعش در کشور نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر حسین ذوالفقاری معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور در حاشیه نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریهای سراسر کشور گفت: 39 درصد از اعتبارات سال 93 مربوط به کنترل مرزهای امنیتی به حوزه انتظامی و سپاه اختصاص داده شد که این امر جدیدی است و وضعیت امنیت مرزهای جنوب شرقی تا ماه‌های آینده در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص هواپیمای  آمریکایی فرود آمده در  فرودگاه بندرعباس تصریح کرد: خلبان این هوپیما هنگام پرواز به نوعی دچار ناراحتی جسمی شده و از طرفی درخواست فرود کرده است از سویی وی حرکاتی انجام داده که سیستم راداری کشور حساس شده بنابراین این هواپیما در بندرعباس طبق دستور فرود آمد.

وی افزود: پس از اینکه بررسی‌های انجام شده به پایان رسید تیم پروازی اعلام کردند که زمان پرواز این هواپیما به پایان رسیده و منتظر دریافت مجوز برای پرواز مجدد هستند بنابراین این هواپیما با کمی تاخیر فرودگاه بندرعباس را ترک کرد و هیچ گونه مسئله سیاسی  و امنیتی برای این پرواز نبوده است.

ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در تشریح جلسه امروز گفت: در این جلسه چالش‌های  پیش رو و برنامه‌های دبیرخانه شورای امنیت کشور بررسی شد که موضوعات محوری در این جلسه به مسائل امنیتی در این حوزه اختصاص داشت چرا که کشور ما در حوزه امنیتی با تهدیداتی روبه‌رو است که باید مسائل موجود در این زمینه را به خوبی بررسی کرد.

ذوالفقاری به مساله کمبود آب بعنوان یکی از چالش‌های اصلی کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه فکر کردیم تا با بررسی این قضیه و همکاری وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های داعش در کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های داعش با شایعات و عملیات روانی در کشور همراه بوده است. افراد یا گروه‌های خاصی تلاش ویژه‌ای برای گروه داعش در کشور ندارند. ما تمام اخبار و اطلاعات داخل کشور در ارتباط با داعش را رصد کردیم و افراد بسیار نادری بودند که به دنبال تطهیر اقدامات داعش بودند و ما اقدام جدی در طرفداری از داعش در کشور نداشتیم. همچنین اخباری درباره ربایش یا کشتن افراد توسط حامیان داعشی‌ها در کشور نداشتیم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما عناصری که به دنبال پیوستن به داعش بوده‌اند و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند را شناسایی کرده‌ایم حتی عده‌ای که با مجوز وارد کشور شده‌اند و از همان مرزی که وارد شده‌ و از کشور خارج نشده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. ما در حال حاضر اشراف اطلاعاتی کاملی بر تمام حوزه‌های کشور بخصوص درباره اتباع خارجی داریم.

کد N491512

وبگردی