آفتاب

مصر و تشکیلات خودگردان ادعاها درباره تشکیل کشور فلسطین در غزه و سینا را تکذیب کردند

مصر و تشکیلات خودگردان ادعاها درباره تشکیل کشور فلسطین در غزه و سینا را تکذیب کردند

منبع مسئول وزارت خارجه مصر ادعای منتشر شده از سوی رسانه‌های اسرائیلی در خصوص پیشنهاد رئیس جمهوری مصر به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تشکیل کشور فلسطین در نوار غزه و بخشی از سینا را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع مسئول در وزارت خارجه مصر خبر منتشر شده از سوی رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر اینکه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد داده که مصر منطقه‌ای را در سینا به مساحت 1600 کیلومتر مربع در مجاورت نوار غزه به فلسطینی‌ها بدهد و مساحت غزه را پنج برابر مساحت کنونی آن کند تا کشور فلسطین تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شود، تکذیب کرد.

این منبع در بیانیه‌ای تمامی این ادعاها را دروغ دانست و تاکید کرد که مساله اعطای بخشی از سینا در زمان حکومت محمود مرسی، رئیس جمهور سابق مصر به فلسطینی‌ها داده شده که در واقع این پیشنهاد در چهارچوب اجرای برنامه‌های مغرضانه اخوان المسلمین مطرح شد.

این منبع تاکید کرد: کسانی که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند به پاک بودن خاک وطن متعهد نیستند خاکی که هزاران مصری در راه بازپس گرفتن آن جان خود را داده‌اند.

از سوی دیگر، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ادعاهای مطرح شده در خصوص پیشنهاد سیسی مبنی بر الحاق بخشی از سینا به غزه برای برپایی کشور فلسطین را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N491333

وبگردی