آفتاب

فرصت 10 روزه کامرون و براون برای متحد نگه داشتن بریتانیا و اسکاتلند

فرصت 10 روزه کامرون و براون برای متحد نگه داشتن بریتانیا و اسکاتلند

نخست وزیر کنونی و سابق انگلیس 10 روز زمان دارند تا اسکاتلندی‌ها را متقاعد کنند به رفراندوم جدایی از بریتانیا رای "نه" بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و گوردون براون، نخست وزیر سابق این کشور تنها 10 روز زمان دارند تا بریتانیا را نجات دهند و اسکاتلندی‌ها را متقاعد کنند در رفراندوم جدایی از بریتانیا رای "منفی" داخل صندوق‌ها بیندازند.

پیشتر کامرون جزئیات مربوط به انتقال بیشتر قدرت به دولت اسکاتلند را در صورت باقی ماندن این منطقه در بریتانیا و به منظور ریشه کنی حمایت‌ها از استقلال مطرح کرده بود.

همچنین براون در سفر شش روزه به اسکاتلند در تلاش است تا اسکاتلندی‌ها را متقاعد کند رای منفی بدهند. براون یک اسکاتلندی است.

در نظر سنجی اخیر سایت You Gov حمایت‌ها از استقلال اسکاتلند 51 درصد در مقابل 49 درصد رای مخالف بوده است و احتمال اینکه این منطقه جدا شود زیاد است.

الیزابت ملکه انگلستان نیز بیم آن را دارد که استقلال و جدایی اسکاتلند ضربه سختی به بریتانیا وارد کند چرا که باعث بحران قانون اساسی و بی‌اعتباری موضعش می‌شود و کامرون به وی تضمین داده که هر آنچه را که در توان دارد برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند انجام دهد.

انتهای پیام

کد N491281

وبگردی