آفتاب
امیر اسماعیلی:

کم توجهی در ارائه اطلاعات پرواز سیلی جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت

کم توجهی در ارائه اطلاعات پرواز سیلی جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه هر پروازی که از فضا و آسمان ایران انجام می شود باید با مجوز باشد، تصریح کرد: ارائه نکردن اطلاعات پرواز و کم توجهی یعنی سیلی جمهوری اسلامی ایران به شکل دیپلماتیک و سیاسی و اگر این اقدام نشد به شکل نظامی ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا امروز صبح در نشست مشترک خود با دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش که به مناسبت روز پدافند هوایی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما باید همدیگر را درونی و بیرونی تقویت کنیم البته این تقویت هم اکنون وجود دارد ولی ضعیف است لذا باید تقویت جمعی را در دستور کار قرار دهیم و غیر از آن به پیروزی نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ماموریت های مختلفی دارد، افزود: امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما نیز به آن تاکید ویژه داریم کاری نداریم چه کسی می گوید اقتصاد زیرا سازمانهایی که می گویند اول اقتصاد، امنیت را به بهای ناچیزی می فروشند و نیروهای مسلح این چنین اجازه ای را نخواهند داد و ما نیز از موضع خود کوتاه نمی آییم.

وی با بیان اینکه هر پروازی که از فضا و آسمان ایران انجام می شود باید با مجوز باشد، تصریح کرد: ارائه نکردن اطلاعات پرواز و کم توجهی یعنی سیلی جمهوری اسلامی ایران به شکل دیپلماتیک و سیاسی و اگر این اقدام نشد به شکل نظامی ورود خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هواپیمای موسوم به ائتلاف که چندی پیش در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده شد، اظهار داشت: این هواپیما خودش را ابتدا کشوری(مسافری) با مدل ایرباس 300 معرفی کرد اما سامانه های شنود ما در مرز سیگنال های هواپیمای نظامی از این هواپیما دریافت کردند و مشخص شد که این هواپیما دارای مدل بوئینگ 737 با معرف ایساف 04 بوده که از افغانستان پرواز کرده و در حال ورود به فضای ایران بود.

وی  اضافه کرد: این هواپیما با کمک سامانه ای پدافند هوایی و همکاری نیروی هوایی مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تاکید کرد: خلبان این هواپیما پس از نشست در زمین مجبور شد بگوید خطا کرده و با معرف جعلی قصد ورود و پرواز را داشته است.

امیر اسماعیلی افزود: این هواپیما دارای 104 سرباز زن و مرد ناتو و آمریکایی بوده که پس از احراز هویت اطلاعات پرواز مجوز مجدد برای آن صادر و به مقصد خود پرواز کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش با یکدیگر برادرند و این تفکیک نیز با تدبیر و تصویب فرمانده کل قوا صورت گرفت که این مهم نیز مایه مباهات بسیار زیاد بوده و نعمات خوبی را برای هر دو نهاد داشته است.

 

کد N491242

وبگردی