آفتاب

توضیح وکیل رحیمی درباره اظهارات اخیر موکلش

توضیح وکیل رحیمی درباره اظهارات اخیر موکلش

تهران- ایرنا - وکیل مدافع محمدرضا رحیمی درباره خبری که اخیرا به نقل از موکلش و در واکنش به اعلام محکومیتش به حبس و جزای نقدی توسط سخنگوی قوه قضاییه منتشر شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

'محمدرضا نادری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی ایرنا افزود: اخیرا مطلبی به نقل از آقای محمدرضا رحیمی موکلم در خصوص اعلام نتیجه پرونده محاکمه وی در سایت ایسکانیوز منتشر شده که از جهات مختلف خلاف واقع بوده و مورد تکذیب موکل است .

وی گفت: اولا موکل با رسانه مزبور مصاحبه نکرده بلکه مصاحبه کننده با معرفی خود به عنوان خبرنگار سایت میزان موفق به مصاحبه با موکل شده اما گزارش را در ایسکا نیوز منتشر کرده که خلاف عرف و اخلاق خبرنگاری است.

نادری افزود: ثانیا، طرح سمت موکل به عنوان معاون اول ریاست جمهوری وقت به نحو مندرج در متن منتشره ، حاصل تعبیر و تفسیر نادرست خبرنگار از اظهارات موکل بوده و اشاره موکل به سمت سابق خود، صرفا از باب حضورش در مرجع رسیدگی به اتهام وی مانند یک شهروند عادی بوده که طبق قانون، مقتضی حفظ حرمت وی با خودداری از اعلام نتیجه غیرقطعی رسیدگی دادگاه است.

وکیل مدافع رحیمی گفت : موکلش بر این اساس اقدام سخنگوی قوه قضائیه را که حتی قبل از صدور حکم دادگاه محکومیت موکل را اعلام کرده اقدامی خلاف قانون دانسته است.

پرونده «م.ر» یکی از مسوولان ارشد دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه 76 دادگاه به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران طی دو جلسه و به صورت غیر علنی به اتهامات متهم این پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست سوم خرداد ماه با حضور «د.س.ش» و «ج.الف» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم 17 خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اخیر خود از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت سابق خبر داد و گفت وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

پس از اعلام محکومیت رحیمی به حبس و جزای نقدی ، از وی مصاحبه ای منتشر شد که در این مصاحبه به نقل از محمدرضا رحیمی آمده بود:« من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم. بنده 34 سال سابقه خدمت در جمهوری اسلامی ایران را دارم؛ بنابراین نباید این قدر ساده به موضوع نگاه کرد.»

رحیمی چنین ادامه داده بود که« جناب آقای اژه ای! معاون اول قوه قضائیه، شما اگر به قانون نگاه کنید خواهید دانست که نباید حکمی را که هنوز قطعی نشده است ، اعلام کنید.»

اجتمام(4)**9140**1436
کد N491115

وبگردی