آفتاب

پیشنهاد سیسی به عباس برای تشکیل کشور فلسطین

پیشنهاد سیسی به عباس برای تشکیل کشور فلسطین

ایسنا نوشت:

در گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی امروز (دوشنبه) ادعا شد که عبدالفتاح سیسی به محمود عباس پیشنهاد داده است که کشور فلسطین در نوار غزه و بخشی از سیناء تشکیل شده و نظام خودمختار در کرانه باختری ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما،‌ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این پیشنهاد را داد که مصر منطقه‌ای را در سیناء به مساحت 1600 کیلومتر مربع در مجاورت نوار غزه به فلسطینی‌ها بدهد و مساحت نوار غزه را پنج برابر مساحت کنونی آن کند تا کشور فلسطین در آن تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شود و آوارگان فلسطینی امکان بازگشت به این کشور را داشته باشند و این کشور عاری از سلاح باشد.

بر اساس این پیشنهاد مصر، علاوه بر کشور بزرگ غزه،‌ شهرهای فلسطینی در کرانه باختری زیر نظر نظام خودمختار اداره می‌شوند و تشکیلات خودگردان فلسطین زندگی روزانه تمام فلسطینی‌ها را مدیریت می‌کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که در مقابل، عباس از خواسته خود برای عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی به سمت مرزهای 1967 صرف‌نظر می‌کند، چرا که از این طریق اراضی از دست داده برای عباس جبران می‌شود، حتی بیشتر از اراضی از دست داده را به دست می‌آورد و این امر دستیابی به راه‌حلی برای مساله مرزها میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را تسهیل می‌بخشد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرد، گزارش داد که سیسی تلاش کرد که به عباس بفهماند که اگر وی که 80 سال سن دارد، این پیشنهاد را قبول نکند،‌ کسی که بعد از وی می‌آید، آن را قبول خواهد کرد.

به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، محمود عباس قانع نشد و پیشنهاد سیسی را رد کرد.

این در حالی است که طرف‌های اسرائیلی نیز در گذشته طرح مشابهی را مطرح کرده بودند.

52261

کد N491064

وبگردی