آفتاب

لیست 6 هزار عضو غربی داعش در اختیار ترکیه قرار داده شد

لیست 6 هزار عضو غربی داعش در اختیار ترکیه قرار داده شد

آنکارا- پایگاه اینترنتی ˈخبرترکˈ روز دوشنبه نوشت: در طول هفت ماه گذشته کشورهای اروپایی و آمریکا لیست شش هزار نفر از اعضای غربی داعش را در اختیار ترکیه قرار داده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آنکارا، در پی استفاده از خاک ترکیه به عنوان کشور ترانزیت از سوی اعضای غربی گروهک تروریستی داعش، ترکیه به استناد لیست شش هزار نفره کشورهای غربی، ورود آنها را به خاک خود ممنوع اعلام کرد و در طول هفت ماه گذشته یک هزار عضو غربی داعش را از خاک خود اخراج کرد.

خبرترک با عنوان اینکه طبق گزارش های اطلاعاتی، از 81 کشور جهان بیش از 12 هزار تروریست در صف نیروهای داعش در سوریه و عراق جای دارند، افزود: گفته می شود سه هزار نفر از این عده را اتباع کشورهای اتحادیه اروپا تشکیل می دهند.

به نوشته این پایگاه، تروریست های عضو کشورهای اتحادیه اروپا عمدتا ترکیه را به عنوان یک کشور ترانزیت در الحاق به داعش در سوریه و یا عراق مورد استفاده قرار می دهند و برای مقابله با این مساله آمریکا و اتحادیه اروپا یک لیست شش هزار نفره در اختیار ترکیه قرار داده اند و ترکیه نیز ورود این افراد به خاک خود را ممنوع کرده است.

لازم به ذکر است در رسانه های ترکیه بکرات اخباری در مورد دستگیری اتباع غربی که قصد خروج غیرمجاز از ترکیه و الحاق به داعش در سوریه داشتند منتشر می شود.

استاندار استان 'قاضی آنتپ' هفته گذشته اعلام کرد که 19 تبعه غربی عضو داعش که قصد خروج غیرمجاز از این استان به مقصد سوریه را داشتند، دستگیر شده اند.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که ترکیه در کنار کشورهای غربی - عربی یکی از حامیان اصلی تروریست های در حال جنگ در سوریه و عراق است.

خاورم**2012/1275
کد N491048

وبگردی