آفتاب

مدودف: روسیه ممکن است حریم هوایی خود را به روی غربی‌ها ببندد

مدودف: روسیه ممکن است حریم هوایی خود را به روی غربی‌ها ببندد

نخست وزیر روسیه گفت: احتمال دارد مسکو در واکنش به تحریم‌های جدید غرب حریم هوایی خود را به روی غربی‌ها ببندد.

نخست وزیر روسیه گفت: احتمال دارد مسکو در واکنش به تحریم‌های جدید غرب حریم هوایی خود را به روی غربی‌ها ببندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف ، نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه اقتصادی "ودوموستی" گفت: کشورهای غربی باید به این تحریم‌های جدید پاسخ دهند و اگر این تحریم‌ها علیه بخش انرژی یا محدودیت‌های بیشتر بر بخش اقتصادی روسیه باشد ، ما در اقدامی نابرابر به آن‌ها پاسخ می دهیم و به عنوان مثال بر حریم هوایی و حمل و نقل با اروپا و غرب محدودیت اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال حقیقت برقراری روابط دوستانه با همسایگان و شرکایمان هستیم و می خواهیم حریم هوایی روسیه برای این شرکا باز بماند اما اگر این تحریم‌ها اعمال شود، ما نیز واکنش نشان می‌دهیم اگر ما این محدودیت را اعمال کنیم، بسیاری از خطوط هوایی با ورشکستگی مواجه می شوند. این یک گزینه بد است. ما می خواهیم شرکایمان این مساله را درک کنند و امیدوارم که شرکای روسیه هوشمندی از خود نشان دهند.

مدودف همچنین گفت: حسن نیت برای حل بحران در اوکراین و پایان بخشیدن به ناآرامی ها و درگیری‌ها درشرق این کشور ضرورت دارد. متاسفانه بحران اوکراین همچنان ادامه دارد. این یک درام جدی است اما امیدوارم که با حسن نیت رهبری اوکراین و کاربردی شدن پیشنهادهای مسکو این بحران پایان یابد.

نخست وزیر روسیه با تکرار پیشنهادهای ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه درباره یک برنامه صلح گفت، اوکراین باید این برنامه را بپذیرد و مخالفان حامی مسکو در جنوب شرق اوکراین نیز باید این قرارداد صلح آمیز را مورد پذیرش قرار دهند.

مدودف با محکوم کردن غرب، تحریم ها علیه مسکو را احمقانه خواند و گفت: مسکو درواکنش نشان دادن به تحریم‌ها از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا بسیار صبورانه رفتار کرده است.

انتهای پیام

کد N490937

وبگردی