آفتاب

مرگ محافظان جنگل درهند بیش از کشورهای دیگر است

مرگ محافظان جنگل درهند بیش از کشورهای دیگر است

دهلی نو - ایرنا - فدراسیون بین المللی جنگل بانی می گوید که هر ساله در هندوستان بیش از کشورهای دیگر محافظان جنگل ها جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا، طی سه سال گذشته 72 جنگل بان در هند جان خود را از دست داده اند. این درحالیست که در دیگر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی در مدت مشابه حدود 10جنگل بان جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آماری که فدراسیون بین المللی جنگل بانی در اختیار روزنامه 'تایمزآوایندیا' گذاشته، در سال 2012 میلادی تعداد جنگل بانان کشته شده در هندوستان 34 نفر بوده و پس از آن آمریکا با از دست دادن شش جنگل بان رتبه دوم را دارد.

در سال 2013 هند 14جنگل بان از دست داده و پس از آن فیلیپین با 9 کشته بیشترین آمار را داشته است.

در سال 2014 آمار کشته های هند 24 جنگل بان بوده و پس از آن کنیا قرار دارد که 10 جنگلبان از دست داده است.

حمله حیوانات وحشی و شکارچیان بیشترین دلایل کشته شدن جنگل بانان هستند. اما موارد دیگری همچون ابتلا به بیماری هایی از جمله تب دنگو و مالاریا یا کشته شدن در سوانح آتش سوزی یا حوادث جاده ای جنگلی نیز عامل این مرگ و میرها بوده است.

'سیین ویلمور ' رییس فدراسیون بین المللی جنگل بانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به خطراتی که جان محافظان جنگل ها را تهدید می کند می گوید: نزدیک به 60 درصد از جنگل بانان در آسیا کشته شده اند.

هند یکی از معدود کشورهای دارای پوشش گیاهی و جنگلی بی نظیر است . جنگل سونداربانس که به زبان بنگالی یعنی 'جنگل زیبا' بزرگ ترین جنگل یکپارچه گونه های درختی آب شور به شمار می رود که در شرق هند قرار دارد.

این جنگل در بین کشورهای هندوستان و بنگلادش قرار گرفته و مناظر زیبای آن را در هیچ جای دنیا نمی توان مشاهده کرد. مهم ترین گونه جانوری موجود در این جنگل ببرهای مشهور آسیایی یا همان ببر بنگال است.

بیش از 300 گونه گیاهی به همراه تعداد زیادی از گونه های مختلف حیوانات در این جنگل ثبت شده اند.

آساق * 4 * 1519 * 264 *
کد N490785

وبگردی