آفتاب

پاکستان برای کمک رسانی به سیل زدگان کشمیر هند اعلام آمادگی کرد

پاکستان برای کمک رسانی به سیل زدگان کشمیر هند اعلام آمادگی کرد

اسلام آباد – ایرنا - دولت اسلام آباد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آمادگی دارد تا درصورت نیاز به سیل زدگان منطقه کشمیر هند کمک رسانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نارندرا مودی نخست وزیر هند که روز گذشته برای بازدید که مناطق سیل زده کشورش، به ایالت جامو و کشمیر سفر کرده بود، اعلام کرد: دولت هند این آمادگی را دارد تا در صورتی که دولت پاکستان برای امدادرسانی به مناطق سیل زده و رسیدگی به مشکلات سیل زدگان نیاز به کمک داشته باشد، کمک های انسان دوستانه خود را در اختیار آن قرار دهد.

متعاقب آن، وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه ای، ضمن ابراز مراتب تاثر وتسلیت دولت و ملت پاکستان به بازماندگان قربانیان سیل در دو منطقه کشمیر تحت کنترل هند و کشمیر تحت کنترل پاکستان، اعلام کرد که دولت اسلام آباد آمادگی دارد تا هرگونه کمک لازم را در اختیار برادران سیل زده خود در کشمیر هند قرار دهند.

اگرچه منطقه کشمیر همواره از موضوعات مورد اختلاف دولت های هند و پاکستان بوده است، اما اکنون که هم مردم کشمیر تحت کنترل هند و هم مردم کشمیر تحت کنترل پاکستان گرفتار سیل شده اند، موضوع سیل در کشمیر به موضوعی برای نشان دادن حسن نیت و پیشنهاد کمک های متقابل بین دهلی نو و اسلام آباد تبدیل شده است.

باران های سیل آسای روزهای اخیر و جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از ایالت جامو و کشمیر در هند دست کم 200 قربانی گرفته است. همچنین جاری شدن سیل در مناطق شرق و شمال شرقی پاکستان نزدیک به 200 کشته برجای گذاشته، صدها روستا را به زیر آب فرو برده و دهها هزار نفر را بی خانمان کرده است.

آساق*1*1723*1579*
کد N490756

وبگردی