آفتاب

فیصل مقداد: جدیت دمشق باعث بسته شدن پرونده تسلیحات شیمیایی شد

فیصل مقداد: جدیت دمشق باعث بسته شدن پرونده تسلیحات شیمیایی شد

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که همکاری سازنده و ثمربخش و هماهنگی‌ که میان دمشق با سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل وجود داشت،‌ باعث رسیدن به دستاوردهایی در زمینه امحای مواد شیمیایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار لبنان، فیصل مقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با سیگرید کاگ‌، رئیس هیات مشترک سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل در زمینه امحای سلاح‌های شیمایی سوریه تاکید کرد: اگر جدیت و مسوولیت‌پذیری دمشق در زمینه این پرونده نبود، امحای مواد شیمیایی سوریه پایان نمی‌یافت و این جدیت بر اساس سفارشات بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه صورت گرفت که بر لزوم پایبندی سوریه به تعهدات خود در قبال سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمایی تاکید داشته است.

این مقام سوری خاطرنشان کرد: در شرایطی که سوریه با جدیت و مسوولیت پذیری برای اجرای تعهدات خود تلاش می‌کرد، برخی که از کشورهای عربی که به مواضع خصمانه خود علیه سوریه شناخته شده‌اند‌، تلاش کردند تا مانع اجرای این ماموریت شده و پرونده شیمیایی سوریه را سیاسی کنند. این کشورها حتی به این اقدامات خود بسنده نکرده،‌ بلکه تمام حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها را از گروه‌های تروریستی ارائه دادند.

همزمان، کاگ نسبت به این دستاورد بزرگی که محقق شده است، اظهار خرسندی کرده و از همکاری گسترده و ثمربخش دمشق قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد که این دستاورد در تاریخ سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی یک اقدام بی‌سابقه بوده است و اگر تلاش‌ها و همکاری دولت سوریه نبود، این مهم محقق نمی‌شد.

کاگ گفت: برخی از کشورها باور نمی‌کنند که چگونه کشوری در وضعیت جنگ توانست از سلاح‌های شیمیایی خود رهایی یابد.

انتهای پیام

کد N490620

وبگردی