آفتاب

یک کشته و 40 زخمی در حمله نیروهای یمنی به تجمع حوثی‌ها

یک کشته و 40 زخمی در حمله نیروهای یمنی به تجمع حوثی‌ها

در حالی که گروه حوثی‌ اعلام کرد که ادامه تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز اولین گزینه آنهاست رسانه‌های یمنی از کشته شدن یک تن و زخمی شدن 40 تن دیگر در حمله نیروهای دولتی به تجمع حوثی‌ها در مسیر فرودگاه‌ در صنعا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، رسانه‌های یمنی به نقل از کمیته بررسی اعتراضات اعلام کردند که در پی حمله نیروهای دولتی به تجمع حوثی‌ها در نزدیکی وزارت کشور و مسیر فرودگاه در صنعا یک تظاهرکننده کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع یمنی، در حال حاضر معترضان ورودی‌های صنعا را به روی خودروهای دولتی در اعتراض به حمله به تحصن کنندگان در جاده فرودگاه بسته‌اند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌ اعلام کرد: ادامه تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز اولین گزینه ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش منابع یمنی، نیروهای دولتی با استفاده از شیلنگ‌های آب و گاز اشک آور به تحصن کنندگان یورش بردند و با این حال حوثی‌ها تاکید کردند که آن‌ها حق دارند از خود دفاع کنند و تظاهرات خود را شدت می‌بخشند.

به گزارش منابع مذکور، حوثی‌ها درخواست کرده‌اند تا عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن گفت‌وگو و مذاکره با آن‌ها را با انتخاب نخست وزیر جدید و تعیین وزرای وزارت خانه‌های اصلی آغاز کند.

هزاران تن از حوثی‌های یمن نزدیک به دو هفته است که در اطراف و برخی مناطق صنعا چادر زده و خواستار برکناری دولت و مبارزه با فساد هستند. حوثی‌ها هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام خشونت آمیز نیروهای دولتی را پاسخ می‌دهند و استفاده از سلاح‌ برای "دفاع از خود" را مجاز می‌دانند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های یمنی حملاتی را به پایگاه‌های حوثی‌ها در استان الجوف در شمال شرق کشور انجام دادند.

به گزارش منابع، تعداد کشته شدگان ارتش، قبایل و حوثی‌ها در منطقه الجوف از زمان از سرگیری درگیری‌ها میان دو طرف از پنجشنبه گذشته تاکنون به 75 تن رسیده است.

درهمین راستا عبدالطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب در قاهره نسبت به ادامه اعتراضات حوثی‌ها در صنعا که موجب ناکام گذاشتن روند سیاسی کشور می‌شود، هشدار داد و از تمامی گروه‌های سیاسی و مسولان یمنی خواست تا به اجرای نتایج کنگره ملی و مشارکت فعال در فراهم سازی فضا جهت تکمیل اجرای مرحله سوم طرح شورا پایبند باشد.

شورای اتحادیه عرب همچنین از تلاش‌های رئیس جمهور یمن برای اجرای نتایج کنگره ملی قدردانی و از تمامی گروه‌های سیاسی خواست تا از هادی حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N490582

وبگردی