آفتاب

جزئیات دستگیری یک جاسوس اوکراینی در نیروگاه اتمی بوشهر/ روسها او را استخدام کرده بودند

جزئیات دستگیری یک جاسوس اوکراینی در نیروگاه اتمی بوشهر/ روسها او را استخدام کرده بودند

خانه ملت نوشت:

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر گفت: این جاسوسی به تحریک آمریکا و انگلیس برای برهم زدن ارتباط ایران و روسیه در آستانه قرارداد ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر صورت گرفته است.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر با بیان اینکه طبیعی است که در ترکیب نیروهای روسی در این نیروگاه، از قومیت های مختلف و از کشورهای متفاوت استفاده شود، گفت: اوکراین کشوری وسیع بود که پس از انقباض جغرافیایی مردم آن از شوروی سابق به روسیه تبعید شدند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان روسی باید مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد نیروهای خود در نیروگاه بوشهر در نظر بگیرند، گفت: دستگاه های فنی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نیز باید هشیاری خود را در این زمینه افزایش دهند.

او با بیان اینکه جاسوسی در نیروگاه بوشهر قطعا به تحریک و شیطنت آمریکا و انگلیس صورت گرفته است، توضیح داد: روسیه خود سازنده این نیروگاه است بنابراین نیازی به جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات آن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از طراحی این جاسوسی و خریدن این جاسوس اوکراینی به وی دستور داده باشند که ماهیت جاسوسی خود را افشا کند، گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با این اقدام ارتباط بین ایران با روسیه را بر هم زده و این کشور را جهت استفاده نکردن از ظرفیت های علمی، فنی و هسته ای روسیه آن هم در آستانه توافقنامه دوم وسوم و ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر توسط روسیه مجاب کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جزئیات این جاسوسی باید در داخل کشور بررسی شود، گفت: این جاسوس اوکراینی باید با همکاری روسیه و اقدام دستگاه قضایی در کشور محاکمه و تنبیه شود تا طراحان این جاسوسی دیگر جرات چنین اقدامی را نداشته باشند

 


23231

 

کد N490565

وبگردی