آفتاب

پلیس یمن یک معترض را کشت

پلیس یمن یک معترض را کشت

تهران – ایرنا – در نتیجه خشونت های پلیس یمن علیه تحصن نشسته معترضان در مسیر منتهی به فرودگاه پایتخت، یک نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، پلیس بحرین روز گذشته (یکشنبه) به سوی معترضان حامی حوثی ها که در مسیر منتهی به فرودگاه 'صنعا' واقع در نزدیکی وزارت کشور اردو زده بودند، حمله ور شد.

در این حملات سرکوبگرانه، یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

گروه شیعیان حوثی معروف به 'انصارالله' دولت یمن را به فساد متهم کرده و خواستار کناره گیری آن شده است.

این گروه بر مطالبات سیاسی و مدنی خود تاکید دارد و پیشنهادهای اخیر 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن را مبنی بر انتصاب نخست وزیر جدید و کاهش قیمت انرژی رد کرده است.

'محمد عبدالسلام' سخنگوی این گروه مقامات یمن را به استفاده از گلوله های جنگی علیه معترضان متهم کرد و گفت که در صورت ادامه خشونت، ملت یمن در مقابل این خشونت ها حق دفاع از خود را با استفاده از همه ابزارهای ممکن محفوظ می داند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان یمنی در راهپیمایی روز گذشته تصاویر 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه ، 'سید حسن نصرالله' دبیرکل حزب الله لبنان و 'عبدالملک الحوثی' رهبر شیعیان یمن را در دست داشتند.

یمن از زمان شورش های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذارسیاسی باقی مانده است.

خاورم**9156**1566
کد N490559

وبگردی