آفتاب

مفتی عربستان درباره داعش 180 درجه تغییر عقیده داد!

مفتی عربستان درباره داعش 180 درجه تغییر عقیده داد!

شیخ «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان سعودی با چرخش در مواضعش تاکید کرد: داعش یک گروه ظالم و متجاوز است و اگر با مسلمانان بجنگد، مسلمانان باید با آن بجنگند تا شرش از سر مردم و دین کنده شود.

به گزارش خبرآنلاین این مفتی سعودی که بارها در خطابه های خود جوانان را ترغیب می کرد برای پیوستن به گروه های تروریستی سوریه علیه بشار اسد عازم جنگ شوند،  در کمال ناباوری و در چرخشی عجیب اعلام کرد داعش یک گروه متجاوز است و باید ریشه کن شود! حال چرا مفتی سعودی این گونه و به این سرعت تغییر عقیده داده است مشهود نیست اما این اعلام موضع پس از تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر نابودی داعش در رسانه ها منتشر شده است.

در این زمینه خبرگزاری ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی نوشته است : مفتی سعودی در پاسخ به کسانی که از او درباره گروه تروریستی تکفیری داعش سئوال کرده و در روزنامه عربستانی « الاقتصادیه» چاپ شد، افزود: این گروه خطاکار در مسیر درست حرکت نمی کند پس اگر با مسلمانان بجنگد، مسلمانان باید با آن بجنگد تا شرو ضررش از سر دین و مردم کنده شود.

وی گروه تروریستی تکفیری داعش را « شر و بلا» خواند و اضافه کرد: عناصر این گروه از زمان تشکیل فقط در حال کشتار هستند و با رفتار واعمال زشت و خطرناک خود به مردم ضرر رسانده و موجب تخریب چهره مسلمانان شده اند.

مفتی عربستان تاکید کرد: گروه داعش ، گروهی ظالم ، متجاوز ، خون ریز، زناکار، دزد اموال و هتاک به نوامیس است و در هر کشوری وارد شده موجب ضرر و خسارت شده است.

آل الشیخ گفت: گروه داعش به نوامیس هتک حرمت و به زنان اهانت می کند و حتی آنها را می فروشد و با مسلمانان مانند کفار رفتار می کند.

وی تاکید کرد، موجودیت این گروه از اساس اشتباه بوده و چنانچه با مسلمین وارد جنگ شدند، باید با آنها جنگید تا شر آنها از سر دین و مردم کوتاه شود زیرا آنها آفت هستند.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری از ریاض گفت که این مفتی اهل سنت این گروه تروریستی را برای مناطقی که تحت کنترل خود در آورده، بسیار خطرناک خوانده است.

این فتوا و نیز محکومیت اقدامات داعش از سوی 'عبدالله بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان سعودی پس از آن صورت می گیرد که انتشار جنایات داعش نفرت جهانی را به دنبال داشته است و تقریبا همه کشورهای دنیا آن را محکوم کرده اند.

هفته گذشته (جمعه گذشته) عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، پس از مراسم تحویل گرفتن استوارنامه شماری از سفیران در ریاض، خطاب به آن ها گفت: تروریسم، تا یک ماه دیگر، به اروپا و تا دو ماه دیگر به آمریکا خواهد رسید.

پادشاه عربستان خطاب به این سفرا تاکید کرد: از شما می خواهم این پیام را به سرانتان برسانید که باید با 'شر' تروریسم با قدرت و تعقل و شتاب برخورد کنید.

در حالیکه تفکرات و روش های جنایتکارانه داعش برگرفته از مبلغان وهابی - سلفی است، پادشاه عربستان گفت: این افراد بویی از انسانیت نبرده اند و سرها را قطع می کنند و به دست کودکان می دهند تا در خیابان ها بگردانند؛ این قساوت و خشونت خلاف گفتار خداوند عزوجل است.

اظهارات این مفتی و پادشاه عربستان، درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه داعش و النصره، تبعه عربستان سعودی هستند و همچنین از آغاز بحران و جنگ در سوریه حمایت های گسترده ای از سوی برخی ها در عربستان سعودی برای گروه های تروریستی سرازیر شده است.

با آغاز بحران سوریه در اسفند ما سال 1389 و پس از آن در عراق، مفتی ها و حکومت عربستان سعودی همه نوع کمک و حمایت از جمله سیاسی، مالی، نظامی و رسانه ای از گروهک های تروریستی النصره و داعش در سوریه و عراق داشته است.

چند روز پیش نیز مفتی سعودی و عضو سابق هیات علمای این کشور نیز اعضای گروهک تروریستی در چرخشی در مواضعش 'داعش' را کافرتر از یهود، نصاری و بت پرستان توصیف و این گروهک را به محاربه با خدا و پیامبر اکرم (ص) متهم کرد.

'سعد بن ناصر الشثری' گفت که گروه داعش با خدا و رسول گرامی اسلام (ص) می جنگد، به مساجد حمله می کند، علما را به قتل می رساند، بندگان خدا را شکنجه می کند و به همین علت گرایش و پیوستن به این گروه گناه کبیره و به عبارتی خروج از دین اسلام است.
همچنین ایسنا هم به نقل از پایگاه عربی الوطن العربی  گزارش داده است :  وی خطاب به جوانان عربستانی گفت: ما در امنیت و ثبات به سر می‌بریم، پس شما دنبال چه چیزی هستید؟ آیا خواهان تنش و آشوب هستید؟ شما باید از کسانی که به اقدامات تروریستی و تنش و آشوب تحریک می‌کنند، دوری کنید.

مفتی عربستان گفت: کسانی که به کشور شما بدی و توهین می‌کنند، در واقع صلاح و منفعت شما را نمی‌خواهند، پس باید از افکار بد و تکفیری برحذر باشید. همکاری با این گروه‌های گمراه اقدامی نادرست است که نباید دست به آن بزنید. چگونه می‌خواهید با کسانی همکاری کنید که خواهان نابودی کشور، وطن و ملت شما هستند؟ اینها دشمنان شما و خداوند هستند و خواهان خیر و خوبی برای شما نیستند.

ناگفته نماند اعلام مواضع مفتی های سعودی تاثیر بسزایی در افکار عمومی جهان عرب دارد.

52261

کد N490521

وبگردی