آفتاب

مارین لوپن انحلال پارلمان فرانسه را خواستار شد

مارین لوپن انحلال پارلمان فرانسه را خواستار شد

رهبر حزب "جبهه ملی" فرانسه با درخواست منحل کردن مجمع ملی، موقعیت کنونی فرانسه را "فاجعه بار" و کابینه ترمیم شده را "سیرک" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از راشاتودی، مارین لوپن، رئیس حزب راست گرای جبهه ملی فرانسه کابینه ترمیم شده جدید مانوئل والس، نخست وزیر این کشور را به یک "نمایش خیالی" تشبیه کرد و آن را "سیرک" خواند.

لوپن به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشنهاد داد که مجمع ملی (پارلمان) فرانسه را منحل کند.

او افزود، این مجلس، "بیش از حد نیاز" است و انحلال آن "تنها تصمیم مسئولانه‌ای" است که اولاند پنج سال پیش و زمانی که رئیس جمهور شد باید اتخاذ می‌کرد.

در ماه اوت، اولاند در پی تنش‌ها در کابینه‌اش بر سر سیاست‌های اقتصادی کشور از والس خواست تا دولت جدیدی تشکیل دهد. این تصمیم پس از انتقادهای شدید علیه روند اقتصادی فرانسه صورت گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه دولت جدید را از متحدان اصلی خود تشکیل داد و وزرای منتقد را کنار گذاشت. این اقدام دومین تغییر دولت در کمتر از شش ماه بود.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش محبوبیت لوپن هستند. یک تحقیق نیز نشان داده که این رهبر ملی‌گرا اولاند را در دور دوم انتخابات 2017 شکست می‌دهد.

تنش‌ها به زودی در پارلمان به اوج خود خواهد رسید، چرا که باید در 16 سپتامبر به دولت والس رای اعتماد دهد.

لوپن نیز در همین حال اعلام کرده که اولاند دیگر اعتماد مردم را ندارد. در همین حال والس هشدار داد، حزب جبهه ملی در آستانه "دروازه‌های قدرت" قرار دارد.

جبهه ملی فرانسه به خاطر عقاید ضد مهاجرتی و ضد اتحادیه اروپایی‌اش شناخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N490500

وبگردی