آفتاب
با حضور نماینده ای از ایران/

نمایشگاه بین المللی تجاری یونان آغاز به کار کرد

نمایشگاه بین المللی تجاری یونان آغاز به کار کرد

آتن- ایرنا- نمایشگاه بین المللی تجاری یونان که جمهوری اسلامی ایران نیز غرفه ای را در آن به خود اختصاص داده است، با حضور ˈ آندونیس ساماراسˈ نخست وزیر یونان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا از شهر تسالونیک یونان، نخست وزیر این کشور طی سخنانی با اشاره به روند رو به بهبود وضع اقتصادی کشورش گفت: چنانچه اوضاع به همین منوال پیش برود، دولت مالیات بر مواد سوختی و به ویژه گازوئیل مورد نیاز منازل مسکونی را 30 درصد کاهش خواهد داد.

دولت راستگرای دمکراسی نوین با ائتلاف حزب سوسیالیست پاسوک، از دو سال پیش مالیات بر گازوئیل مصرفی منازل را 40 درصد افزایش داده بود که این امر باعث شد مردم به مصرف چوب برای گرم کردن منازل خود روی آورند.

نخست وزیر یونان حزب چپ گرای ائتلافی(سی ریزا) را متهم به کارشکنی در روند رو به بهبود وضع اقتصادی کرد و گفت: این حزب تلاش می کند دولت را ساقط کند که دراین صورت، انجام انتخابات زودهنگام، خودکشی سیاسی خواهد بود.

دوران ریاست رئیس جمهوری یونان در بهمن ماه امسال به پایان می رسد و برای انتخاب جانشین وی حداقل 180 نماینده پارلمان باید به وی رای مثبت دهند در حالیکه احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی راستگرا یعنی حزب دمکراسی نوین و حزب سوسیالیست پاسوک فقط دارای 155 نماینده در پارلمان این کشور هستند.

نمایشگاه بین المللی یونان که هرساله معمولاً در اواسط شهریور در شهر تسالونیک با حضور شرکت های تولیدی داخلی و خارجی و جهت ارایه آخرین دستاوردهایشان برگزار می شود، سال های اخیر به میدان رقابت احزاب سیاسی یونان و سندیکاها مبدل شده است.

احزاب سیاسی و سندیکاهای مختلف طی یک هفته گذشته، با انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی دولت و همراهی با نظام سرمایه داری، با انتشار فراخوان های متعددی خواستار شرکت گسترده مردم در تظاهرات علیه حضور نخست وزیر شده اند.

در همین حال دولت راستگرای دمکراسی نوین برای تامین امنیت و حفظ نظم علاوه بر بکارگیری نیروهای پلیس شهر تسالونیک واقع در شمال یونان که دومین شهر بزرگ این کشور نیز می باشد، بیش از 3 هزار و 500 پلیس از شهرهای دیگر و آتن را به این شهر اعزام کرده است.

معمولاً نخست وزیر یونان پس از افتتاح این نمایشگاه بین المللی تجاری در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت می کند، ولی اعلام شده است که امسال وی برنامه مصاحبه مطبوعاتی و دیدار با خبرنگاران نخواهد داشت.

تحلیلگران معتقدند علاوه بر برپایی تظاهرات گسترده مردمی علیه حضور نخست وزیر یونان در این شهر، روسای احزاب در محل برگزاری نمایشگاه تجاری بین المللی تسالونیک، دولت و عملکرد اقتصادی و همراهی دولت ائتلافی راستگرای دمکراسی نوین را مورد انتقاد قرار خواهند داد.

با توجه به بحران 5 ساله اخیر اقتصادی این کشور و ناتوانی دولت برای حل این مشکل که منجر به بیکاری بیش از یک میلیون و 400 نفر شده، محور انتقادهای احزاب سیاسی، بر عملکرد اقتصادی دولت و ناتوانی آن برای حل این بحران متمرکز خواهد بود.

در این نمایشگاه تجاری و اقتصادی بین المللی، امسال بیش از 100 کشور شرکت دارند و آخرین دستاوردهای صنایع و تولیدات خود را در غرفه های مجهز به علاقه مندان ارایه و برای یافتن بازار جدید در جهان تلاش خواهند کرد.

غرفه جمهوری اسلامی ایران که در آن صنایع دستی و هنری کشورمان برای علاقه مندان به نمایش درآمده، مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفته و اکثر بازدیدکنندگان از این غرفه ایران را از نظر پیشینه تاریخی، هنری کشوری بزرگ و قدرتمند می دانند که نقش مهمی در ایجاد صلاح و ثبات در منطقه ایفا می کند.

بازدیدکنندگان از غرفه جمهوری اسلامی ایران گفتند: جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم های آمریکا و اروپا در تمام صحنه های علمی و فن آوری پیشرفت چشمگیری دارد و ادامه این تحریم ها در نهایت به ضرر آمریکا و اروپاست و امیدواریم هرچه سریعتر به فکر ملت های خود بیفتند و از نعمت ارتباط همه جانبه و به ویژه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران بهره مند شوند.

برای اولین بار نمایشگاه صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در محل این نمایشگاه برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرن زمین به علاقه مندان برگزار شده است.

یونان که در حال حاضر با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند، درصدد است با برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه، زمینه را برای جلب نظر سرمایه گذاران خارجی از یکسو و افزایش صادرات خود از سوی دیگر فراهم کند. این نمایشگاه برای مدت 10 روز برای حضور علاقه مندان باز خواهد بود.

1**462 **1485** 1337
کد N490293

وبگردی