آفتاب

حضور استاد دانشگاه الازهر در حرم حضرت معصومه(س)

حضور استاد دانشگاه الازهر در حرم حضرت معصومه(س)

استاد فقه دانشگاه الازهر با حضور در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، مضجع شریف این بانو را زیارت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه قم، شیخ احمد محمود کریمه، سپس به مدرسه فیضیه رفت و در حجره حضرت امام(ره) حضور یافت.

در ادامه این بازدید، رئیس حوزه تولیت آستان حضرت معصومه(س) در دیدار با این استاد دانشگاه الازهر، گفت: مصر به عنوان یکی از پهناورترین کشور مهم عربی به برکت حضور علما و دانشمندان دانشگاه الازهر و ملت آزاده‌اش توانست تا به امروز مقابل استبداد، استکبار و زیاده خواهی غرب مقاومت و ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسینی‌نژاد اظهار کرد: تالیفات و مطالب شما در دنیای عرب به ویژه مصر نه تنها راه گشای انقلاب مردمی و اتحاد بیش از پیش ملت مصر است، بلکه برگ زرینی در تالیفات جهان عرب رقم زده است.

وی با تاکید بر برپایی نشست‌ها و کنفرانس‌های مشترک میان مذاهب اسلامی و ادیان الهی، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نه تنها علمای اسلام را به هم نزدیکتر می‌کند بلکه باعث نقش بر آب شدن دسیسه دشمنان می‌شود.

حسینی‌نژاد با تاکید بر نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب اسلامی و نزدیکی ادیان الهی با یکدیگر گفت: در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه دنیا شاهد حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران بود و با اینکه مردم غزه شیعه هم نبودند ملت و دولت ایران به عنوان نخستین کشور از آنان حمایت کرد و تا آخر پشت سر آنان ایستاد.

وی در ادامه گفت: اماکن متبرک در دو کشور مصر و ایران از جمله مقام راس الحسین(ع)، سیده زینب(س) در مصر و بارگاه مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران می‌تواند نقاط معنوی این نزدیکی و تعامل باشد.

استاد الازهر مصر نیز در این دیدار گفت: خدا را شکر می‌کنم که رسولانش را برای هدایت جامعه بشری و ارایه پیام خود به بندگان مبعوث کرد و امروز همگان به ویژه مسلمانان از این نعمت برخوردارند به طوریکه در دهه گذشته شاهد برپایی نشست‌ها و کنفرانس‌های متعدد بین مذاهب و بین ادیانی در کشورهای مختلف دنیا بوده‌ایم.

شیخ احمد محمود کریمه، الحاد، کفر و سکولار را دشمن مشترک امت اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل امت اسلام به دشمنی و کینه توزی صف آرایی کرده‌اند و از هر حیله‌ای برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی فروگذار نیستند.

این محقق و مولف جهان عرب تصریح کرد: امروز امت اسلام باید با نگاه دقیق به مسائل دسیسه و دشمنی استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی را شناسایی کرده و نقشه آنان را با اتحاد و همدلی نقش بر آب کنند و جای جولان را از آنان بگیریند.

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به شیخ احمد محمود کریمه و هیات همراه از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا شد.

بر اساس این گزارش، استاد دانشگاه الازهر سپس در موزه حرم مطهر حاضر شد و از نزدیک با آثار تاریخی قم و این بارگاه نورانی از نزدیک آشنا شد.

انتهای پیام

کد N490286

وبگردی