آفتاب

امیرعبداللهیان: افراطیون نمی‌توانند روابط ایران و سودان را مخدوش کنند

امیرعبداللهیان: افراطیون نمی‌توانند روابط ایران و سودان را مخدوش کنند

معاون عربی آفریقای وزیرامور خارجه گفت: افراطیون نخواهند توانست روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و سودان را مخدوش کنند .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه شرایط دولت سودان را درک می‌کنیم افزود: اتهام بی اساس برخی رسانه‌ها و افراد در این کشور با هدف انحراف افکار عمومی از مشکل اصلی جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد .

وی گفت: این در شرایطی است که صهیونیست ها در جنگ اخیر غزه از مقاومت و مردم غزه و فلسطین به شکل آشکار و به سختی شکست خوردند .

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با تاکید بر اینکه به دشمنان اجازه نخواهیم داد درگیری شیعه و سنی را در سودان ایجاد کنند، افزود: رایزنی های رسمی دو کشور برای عبور از موضوع فعالیت مراکز فرهنگی دو کشور در تهران و خارطوم ادامه دارد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور رایزنی با مقامات و همچنین شرکت در پنجمین نشست کمیته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی وارد پروتوریا پایتخت آفریقای جنوبی شد.

طبق برنامه اعلامی سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار با معاونان وزارتخانه‌های خارجه ،کشاورزی ، انرژی و فرهنگ و هنر از برنامه‌های امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه در سفر چهار روزه به پروتوریاست .

برگزاری پنجمین نشست کمیته سیاسی تهران - پروتوریا به منظور بررسی مفاد یازدهمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی که مهر سال گذشته در پروتوریا برگزار شد از دیگر برنامه های امیرعبداللهیان در این سفر است .

معاون عربی آفریقای وزارت امورخارجه کشومان روز شنبه هنگام ورود به آفریقای جنوبی درکیپ تاون با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی دیدار کرد و به رایزنی پرداخت .

انتهای پیام

کد N490231

وبگردی