آفتاب

تشدید بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا در بین اروپایی‌ها

تشدید بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا در بین اروپایی‌ها

مطالعات جدید پزشکی نشان داد افزایش آلودگی هوا در اروپا بسیاری از شهروندان این قاره را با خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی مواجه کرده است.

مطالعات جدید پزشکی نشان داد افزایش آلودگی هوا در اروپا بسیاری از شهروندان این قاره را با خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی مواجه کرده است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین مطالعات «انجمن اروپایی سلامت ریه» نتایج گزارشات قبلی را تایید می‌کند. مطالعات گذشته حاکی از آن بود که افزایش آلودگی هوا در اروپا موجب کاهش عملکرد سالم و مطلوب ریه‌ها در کودکان شده و خطر ابتلا به برونشیت و سرفه‌های شدید را افزایش می‌دهد. در کنار نتایج تحقیقات قبلی، مطالعات اخیر نیز نشان می‌دهد که افراد چاق در برابر سطوح بالای آلودگی هوا آسیب‌پذیری بیشتری دارند که این موضوع شاید به دلیل افزایش احتمال بیماری و التهابات ریه در این افراد باشد.

به اعتقاد کارشناسان سلامت در «موسسه بهداشت عمومی و استوایی سوئیس»، پروژه «اسکیپ» که با هدف بررسی تاثیرات بلندمدت آلودگی هوا در اروپا انجام می‌شود آشکار ساخته است که کیفیت آب و هوایی در سرتاسر قاره اروپا به شدت تغییر یافته است. یافته‌های این طرح نشان می‌دهد که افزایش آلودگی هوا تبعات نامطلوب و منفی را به دنبال خواهد داشت و این پیامدهای منفی نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز گرفتار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورد نیویورک، بنابر یافته‌های جدید انجمن اروپایی سلامت ریه با وجود افزایش آلودگی هوا در اروپا اما همچنان سطح این آلودگی از آلودگی هوا در کلانشهرهای چین و هند کمتر است. سازمان ملی مطالعات جوی و اقیانوسی آمریکا با همکاری یک آژانس اروپایی در برنامه مشترکی به این یافته رسیدند که کیفیت پایین هوا سالانه 50 هزار مرگ زودرس را به دنبال دارد.

براساس این تحقیق، آلودگی هوا منجر به حملات شدید در بیماران مبتلا به آسم، سوزش بینی یا چشم و گلو، حملات قلبی، مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. به اعتقاد رئیس انجمن تنفس سالم در اروپا، این مطالعات لزوم آموزش در زمینه اهمیت هوای پاک را در کنار آگاهی بخشی در مورد خطرات آلودگی هوا پررنگ‌تر می‌کند. این یافته‌ها نیازمند سیاست‌گذاری‌های

جدید در منطقه اروپا و اتخاذ تصمیمات جدید به منظور رسیدن به استانداردهای هوای پاک در سازمان جهانی بهداشت است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که اکثریت جمعیت اروپا در مناطقی سکونت دارند که سطح آلودگی هوا در این مناطق بسیار بالا است و یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت در این مناطق کیفیت هوا اعلام شده است. سال گذشته سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آلودگی هوا در سال 2012 میلادی منجر به مرگ زودرس هفت میلیون جوان و کودک شده که از این میان مرگ 3.7 میلیون نفر مرتبط با کیفیت نامطلوب هوای آلوده در فضاهای باز بوده است.

انتهای پیام

کد N490201

وبگردی