آفتاب
در دیدار وزیر خارجه دانمارک با رییس جمهوری

روحانی: امیدواریم غرب در مبارزه با تروریسم جدی باشد

روحانی: امیدواریم غرب در مبارزه با تروریسم جدی باشد

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر خارجه دانمارک با بیان اینکه مایه خرسندی است که غرب پس از سال ها خطر ترورسیم را دریافته است، اظهار داشت: امیدواریم کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم جدی باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در این دیدار که در مشهد برگزار شد، افزود: ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم جدی است و تمام تلاش خود را در این عرصه بکار می گیرد.

وی تصریح کرد: نتیجه ادامه حرکت های تروریستی در منطقه، گسترش خشونت و ادامه آن بی ثباتی در منطقه و بی ثباتی در جهان است.


رییس جمهوری افزود: هنوز تغییر عمده ای در حمایت برخی از کشورها از تروریست ها در منطقه مشاهده نکرده ایم و تروریست ها همچنان تجهیز و حمایت می شوند. باید کاری کرد که آنها به حمایت از تروریست ها پایان دهند.


دکتر روحانی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه دانمارک مبنی بر آمادگی برخی کشورهای غربی برای مبارزه با گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: ما خوشحالیم که بعد از سال ها غرب این واقعیت روشن را که ایران پیوسته بر آن اصرار داشت دریافته است و امیدواریم در این مساله جدی باشد.


رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت حمایت از دولتها و مردم کشورهای منطقه که قربانی تروریست بوده اند، تاکید کرد: تردیدی نیست که اگر کشورهای منطقه و تاثیرگذار تصمیم بگیرند با تروریست ها مقابله کنند، در زمان کوتاهی موفق خواهند شد.


رییس جمهوری همچنین به موضوع روابط ایران و دانمارک پرداخت و گفت: روابط ایران و دانمارک از دیرباز روابط دوستانه و صمیمانه ای بوده و امیدوارم سفر رییس دستگاه دیپلماسی دانمارک به ایران روابط دو کشور را عمیق تر کند.


دکتر روحانی همچنین به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در این زمینه جدی است و اگر اعضای 1+5 نیز جدی باشند، در فرصت باقی مانده زمینه برای توافق نهایی وجود دارد.


رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: آنچه غرب تاکنون در خصوص تحریم ها علیه ایران انجام داده، نفعی برای هیچ یک از طرفین نداشته و خلاف قوانین بین المللی است؛ و وقت آن رسیده است که به توافق جامع برد – برد برسیم.


«مارتین لیدگارد» وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار خواهان گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی – اقتصادی شد و گفت: بخش خصوصی دانمارک در عرصه های مدیریت بهینه آب و فناوری های مربوط به آن و همچنین در زمینه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر از فناوری بالایی برخوردار است و تمایل دارد در این زمینه ها با ایران همکاری کند.


وی با بیان اینکه غرب به این نتیجه رسیده است که گروه های تروریستی در سوریه و عراق فعال هستند، اظهار داشت: امروز مصمم هستیم با تروریست ها مبارزه کرده و کشورهای حامی تروریست را تشویق به قطع حمایت از آنها کنیم.


وزیر خارجه دانمارک با اشاره به مذاکراتش با همتای ایرانی خود در مشهد گفت: مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای با آقای ظریف داشتم که می تواند پایه های روابط دو کشور را مستحکم تر کند.
کد N490006

وبگردی