آفتاب

روسیه: تحریم های اتحادیه اروپا بدون پاسخ نمی ماند

روسیه: تحریم های اتحادیه اروپا بدون پاسخ نمی ماند

مسکو - ایرنا - وزارت امورخارجه روسیه روزیکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور را بدون پاسخ نمی گذارد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به توافق سران کشورهای اروپایی در خصوص تحریم های جدید علیه روسیه ، هشدار داده :' در صورت اعمال تحریم ها در مورد روسیه، این کشور به آن پاسخ می دهد.'

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: اتحادیه اروپا با توافق در مورد تحریم روسیه پیام حمایت از جنگ طلبی اوکراین به سران کی یف می دهد.

در بیانیه گفته شده است: اتحادیه اروپا بهتر بود بجای جستجوی راههای ضربه زدن به اقتصاد کشورهای عضو این اتحادیه و روسیه، برای حمایت از بازسازی منطقه دونباس (استانهای لوهانسک و دونتسک) و احیای این منطقه تلاش می کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه توافق کردند.

دیپلمات ها معتقدند این دور از تحریم ها ، شرکت دولتی ˈروس نفتˈ و ˈگازپرومˈ روسیه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. از طرف دیگر شرکت های روسیه سخت تر از گذشته می توانند در اتحادیه اروپا سرمایه جذب کنند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین در مورد تشدید تحریم های مرتبط با صادرات کالاهایی با استفاده دوگانه، توافق کردند.

تحریم بانک های دولتی روسیه و فروش اوراق قرضه آنها در بازارهای اروپایی نیز از دیگر موارد تحریم های مورد توافق روز گذشته است.

افزون بر این، بر اساس تحریم های روز گذشته، 24 نفر دیگر به فهرست افرادی که اجازه ورود به اتحادیه را ندارند و اموال آنها در اتحادیه اروپا توقیف می شود، افزوده شده اند.

اروپام*5*391*518/1547
کد N489972

وبگردی