آفتاب

نخست وزیر پاکستان از مناطق سیل زده این کشور بازدید کرد

نخست وزیر پاکستان از مناطق سیل زده این کشور بازدید کرد

اسلام آباد – ایرنا – «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با وجود اینکه این روزها خود در سیلاب بحران سیاسی پایتخت گرفتار است، سیل زدگان مناطق شرق و شمالی شرقی کشورش را فراموش نکرده و امروز به این مناطق سرکشی کرد.

نواز شریف باحضور دربرخی مناطق سیل زده ایالت پنجاب در شمال شرقی این کشور از جمله شهر سیالکوت،از نزدیک درجریان مشکلات ناشی از سیل روزهای اخیر برای مردم این منطقه و نیز آخرین وضعیت فعالیت های امدادی و کمک رسانی به آنان قرار گرفت.

وی ضمن تاکیدبر ضرورت بسیج تمام نهادها و دستگاههای ذیربط کشورش برای امدادرسانی به مردم سیل زده،از احزاب سیاسی مخالف نیز خواست حداقل درشرایط کنونی،ساز مخالف را کنار بگذارند و دولت را در امدادرسانی به مناطق سیل زده یاری دهند.

نخست وزیر پاکستان در سخنانی درجمع مردم مناطق سیل زده، به انتقاد از مخالفان دولت به خاطر برگزاری نزدیک به یک ماه تجمع و تحصن در پایتخت پرداخت و با اشاره به لغو شدن سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد به دلیل وضعیتی که مخالفان ایجاد کرده اند، گفت: این اقدام مخالفان باعث شده تا علاوه بر مشکلات سیاسی، خسارات اقتصادی فراوانی به کشور وارد شود.

نواز شریف به مشکلات فراوان ناشی از تجمع های مخالفان دراسلام آباد اشاره کرده و خطاب به مردم کشورش گفت: ملت پاکستان که خواستار پیشرفت و رشد کشور است، نباید اجازه برگزاری چنین تجمع ها و تحصن های زیان باری را به گروه اندکی از مخالفان بدهد.

باران های موسمی سیل آسا در روزهای پایانی هفته گذشته و جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از ایالت های پنجاب و خیبرپختونخوا و منطقه دست کم 140 قربانی گرفت و هزاران نفر را بی خانمان کرد.

بر اثر این بارندگی ها،بیش از چهارهزار واحد مسکونی درمناطق مختلف ویران شده و باتوجه به پیش بینی ادامه بارندگی های شدید در روزهای آینده،احتمال افزایش تلفات ناشی از سیل در مناطق مختلف پاکستان وجود دارد.

سازمان هواشناسی این کشور همچنین نسبت به طغیان شدید رودخانه بزرگ سند (ایندوس) در روزهای آینده به ویژه روزهای 22 و 23 شهریور و جاری شدن سیل هشدار داده و از ساکنان حاشیه های این رودخانه در شهر سکهر و منطقه گادو ایالت سند خواسته تا منازل خود را ترک کنند.

ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر (مرداد و شهریور) فصل بارش باران های موسمی سیل آسا در پاکستان است و این بارندگی ها که بیشتر در مناطق شمال، شرق و جنوب پاکستان رخ می دهد، همه ساله خسارات و تلفات زیادی بر جا می گذارد.

ویرانگرترین سیل سال های اخیر در پاکستان، در سال 2010 اتفاق افتاد که بر اثر آن دست کم 1700 نفر کشته شدند و بیش از یک میلیون پاکستانی بی خانمان شدند.

آساق*1*1723/1547
کد N489959

وبگردی