آفتاب

قهرمانی والیبال جهان ـ ایران و پورتوریکو: دو بر صفر به نفع شاگردان کواچ

قهرمانی والیبال جهان ـ ایران و پورتوریکو: دو بر صفر به نفع شاگردان کواچ

والیبال ایران در آخرین دیدار خودش در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان مقابل پورتوریکو قرار گرفته است.

ملی پوشان والیبال ایران در شرایطی مقابل پورتوریکو قرار گرفتند که این بازی برایشان حکم یک مسابقه تشریفاتی را داشت.شاگردان کواچ در بازی های قبلی خودشان امتیازهای لازم برای صعود را کسب کرده بودند.

ست اول
تیم ملی والیبال ایران بازی را با یک تغییر و جابه جایی عادل غلامی با تشکری شروع کرد. ترکیب شهرام محمودی،سعید معروف،سید موسوی، قائمی،میرزاجان پور، آرمین تشکری و فرهاد ظریف شروع کننده بود.ایرانی ها با انسجام تیمی نشان دادند از همان اول کار را سفت گرفته اند تا برنده بی چون و چرای بازی باشند. آرمین تشکری اولین امتیاز را گرفت . بعد هم نوبت شهرام محمودی شد. ایران 3 بود که پورتوریکو امیتاز اول را گرفت .فرهاد قائمی هم با پوئن سرویس امتیاز گرفت. ایرانی ها خیلی زود جمع امتیازات را به 8 رساندند تا تایم اوت اول فنی بازی با نتیجه 8-2 به ایران برسد.بعداز تایم اوت اول موتور پورتوریکویی ها امیتزاشان به 5 رسید اما هنوز 8 امیتاز از تیم ملی ایران عقب بودند 13-5 .‬

پورتوریکویی ها امتیاز 6 را گرفتند و با اوت زدن سرویس امیتاز 14 را به یاران هدیه کردند اما توپ بعداز چند چرخش و رفت و برگشت توی زمین ایران خوابید تا تیم ته جدولی گروه d هفت امیتازی شود. شهرام محمودی خیلی زود امتیاز 15 را گرفت و حریف هم جبران کرد با امتیاز 8 .اما بالاخره با اوت رفتن اسپک پورتوریکو تایم اوت دوم با امتیاز 16-8 به نام ایران ثبت شد.

دوباره پورتوریکویی ها بودند که اولین امتیاز  را بعداز تایم اوت دوم فنی گرفتند.آنها کم کم اختلااف امیتاز 8 را با خواباندن اسپک هایشان در زمین ایران به 6 رساندند 17-11 . اما شهرام محمودی امتیاز 18 را گرفت و سید هم امتیاز 19 .  

پورتوریکوی سفید ابی پوش دو امتیاز پشت سر هم از غافلگیری بازیکنان ایران گرفت و 14 امتیازی شد. اما ایرانی ها هم خیلی زود دو امتیاز گرفتند تا 21-14 شوند. ویدئو چک هم برای پورتوریکو گره گشا نشد و ایران امتیاز 22 را گرفت تا مربی پورتوریکو چاره ای جز تایم نداشته باشد. پس از تایم اوت این شاگردان کواچ بودند که امتیاز های 23،24 و 25 را هم گرفتند تا ست اول با حساب 25 بر 17 به نفع خودشان به پایان برسانند.

ست دوم:

با شروع ست دوم نخستین امتیاز برای پورتوریکویی ها بود.آنها که شب قبل ایتالیا را شکست داده بودند در این ست کمی با دقت تر بازی می کردند.طوری که پا به پای بچه های ایران در امتیاز گرفتن پیش می آمدند.میرزاجانپور برای ایران امتیاز اول را گرفت.دو تیم دو بر دو،سه بر سه و چهار بر چهار پیش می رفتند.

جالب اینجا بود که بر خلاف ست نخست که خیلی زود فاصله امتیازها زیاد شد در این ست آبی و سفید پوشان این اجازه را به ایران نمی دادند.امتیاز های پنجم،ششم و هفتم.دو تیم در امتیاز ها برابر.شاگردان کواچ که به امتیاز هشتم رسیدند نخستین استراحت فنی گرفته شد.

پس از بازگشت به زمین  فرهاد قائمی زننده سرویس بود.سرویسی که پورتوریکویی ها آن را تبدیل به امتیاز کردند و به امتیاز 8 رسیدند.امتیاز 9 زمانی به ایران رسید که بازیکن پورتوریکو سرویس خودش را به بیرون زد.

شاید اگر دفاع خوب محمد موسوی نبود،حریف ایران در امتیاز 9 پیش می افتاد.امتیاز های 11 و 12 هم با دفاع های عالی روی تور موسوی نصیب ایران شد.حالا آن فاصله امتیازی در ست نخست در امتیاز 12 به ایران رسیده بود.فاصله ای سه امتیازی.فاصله ای که در امتیاز های 13 و 14  هم وجود داشت.ایران 14،پورتوریکو 11.اما دوباره این پورتوریکویی ها بودند که فاصله امتیازی را به عدد یک رساندند.

شاگردان کواچ با حفظ همین یک امتیاز به امتیاز 15 و 16هم رسیدند که دومین زمان استراحت فنی اعلام شد.پس از بازگشت به زمین امتیاز 15 نصیب رقیب ایران شد.اما بلافاصله پس از این اتفاق ایرانی ها دو امتیاز پشت سر هم گرفتند.به این اتفاق اشتباهات پورتوریکویی ها را هم اضافه کنید.نتیجه بازی 19 بر 15 شده بود.کمی دقت لازم بود تا این ست هم به نام بازیکنان ایران نوشته شود.البته این بار اشتباه را شاگردان کواچ انجام دادند.آنها پشت سر هم دو امتیاز را به پورتوریکو دادند و دو امتیاز هم از آنها گرفتند.بازی شده بود 21 بر 17.

امتیاز 22 با دفاع خوب و روی تور موسوی به دست آمد.امتیاز 22 هم با درخشش موسوی به دست آمد.شاگردان کواچ فاصله سه امتیازی را حفظ کرده بودند.نتیجه 23 بر 20.امتیاز 24 برای ایران با زدن سرویس به بیرون به دست آمد.اشتباهی که پورتوریکوی ها انجام دادند.شاگردان کواچ فقط یک امتیاز دیگر می خواستند تا ست دوم هم به نامشان نوشته شود.اتفاق که افتاد تا این ست هم با نتیجه 25 بر 22 به نفع ایران به پایان برسد.
کد N489881

وبگردی