آفتاب

متهم حادثه تیراندازی بروکسل شکنجه‌گر داعش بوده است

متهم حادثه تیراندازی بروکسل شکنجه‌گر داعش بوده است

یک خبرنگار فرانسوی که اخیرا از اسارت تروریست‌های داعش آزاد شد اعلام کرد که متهم حادثه تیراندازی مرگبار در موزه یهودیان در پایتخت بلژیک یکی از شکنجه‌گران وی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه فاکس نیوز، اخیرا روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گزارش داد: نیکولاس هنین، خبرنگار فرانسوی که پیشتر توسط عناصر داعش به گروگان گرفته شد هویت "مهدی نموشه" متهم حمله مرگبار به موزه یهودیان در شهر بروکسل را به عنوان یکی از شکنجه کنندگانش به هنگام اسارت در دستان داعش تایید کرده است.

وی طی مقاله‌ای که برای یک مجله فرانسوی به نام "لوپوئن" نوشت این مطلب را فاش ساخت.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که هنین پس از آنکه منابعی در سازمان اطلاعات فرانسه به روزنامه لوموند گفتند که نموشه یکی از اعضای داعش است تصمیم گرفت تا درباره تجربه خود به هنگام اسارت توسط داعش صحبت کند.

نموشه در حال حاضر در انتظار محاکمه خود به سبب حادثه تیراندازی 24 مه علیه موزه یهودیان در شهر بروکسل که طی آن یک زوج اسرائیلی، یک زن فرانسوی و یک مرد بلژیکی کشته شدند قرار دارد. نموشه شش روز قبل در بندر مارسی فرانسه بازداشت شد.

هنین در ماه آوریل همراه با سه خبرنگار فرانسوی دیگر از اسارت داعش آزاد شد.

ماری لوره اینگوف، وکیل هنین به دیلی تلگراف گفت که سه خبرنگار فرانسوی دیگر نیز نموشه را به سبب برخورد با وی در زمان اسارت شناسایی کردند.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد: این چهار خبرنگار در یک مقطع در کنار دو خبرنگار آمریکایی سربریده شده توسط داعش یعنی جیمز فولی و استیون ساتلوف نگهداری می‌شدند.

هنین در مقاله خود نموشه را یک فرد سادیست خواند و گفت: هنگامی که نموشه آواز نمی‌خواند اقدام به شکنجه می‌کرد.

وی تاکید کرد که نموشه از اعضای یک گروه کوچک از مردان فرانسوی بوده که حضور آن‌ها باعث وحشت زندانی‌های سوری در سلول‌های مجاور می‌شد.

به گفته مقامات فرانسوی حدود 900 تبعه این کشور در جنگ در خاورمیانه در کنار داعش شرکت دارند.

انتهای پیام

کد N489851

وبگردی