آفتاب
مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه

عملکرد جمهوری اسلامی ایران در بحران عراق مسوولانه بود

عملکرد جمهوری اسلامی ایران در بحران عراق مسوولانه بود

تهران- ایرنا- مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: عملکرد جمهوری اسلامی ایران در بحران عراق بدون شک مسوولانه بود و همین امر باعث شد تا روابط دو کشور بیش از پیش تحکیم یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد فرازمند عصر یکشنبه در همایش بررسی تحولات عراق و پیامدهای آن بر ایران و منطقه افزود: جهان عاری از خشونت و افراطی گری، رویکرد تعاملی و اعتقاد به دیپلماسی برد- برد سه مفهوم کلیدی در سیاست خارجی دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش بین المللی ، تروریسم است اظهار داشت: غرب تا زمانی که داعش به مرزهای کردستان حمله نکرده بود، در برخورد با تروریسم تعلل کرد و پس از ورود آنان به مرزهای کردستان ، بتدریج احساس خطر کردند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: از ابتدای بحران عراق، جمهوری اسلامی ایران از کمک به این کشور دریغ نکرد و نتیجه این اقدام مدبرانه، دوستی بیشتر عراق و جمهوری اسلامی ایران است چرا که فرصت طلبی در روابط خارجی ما جایی نداشت.

فرازمند افزود: امروز سنی های عراق بیش از شیعه ها خواستار کمک سیاسی و امنیتی ایران هستند.

وی ادامه داد: وقتی کردستان مورد هجوم قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که به کمک کردها شتافت.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: در بحران عراق جمهوری اسلامی ایران هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه امنیتی مسوولانه عمل کرد

فرازمند با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عراق این سفر را موفق توصیف کرد و افزود: در این سفر وی با حدود 40 شخصیت دیدار داشت که همه آنان از موضع و کمک جمهوری اسلامی ایران به عراقی ها در سطح امنیتی و سیاسی تشکر کردند.

وی ادامه داد: ما با این رویکرد عاقلانه می توانیم در گفت و گو با غربی ها آنان را به چالش بکشیم و بگوییم که در بحران عراق و مقابله با تروریسم تعلل کرده اند.

سیام(3)**9254**م.ب**1449
کد N489806

وبگردی