آفتاب

ابراز هم‌دردی سخنگوی وزارت خارجه با بازماندگان سیل در پاکستان

ابراز هم‌دردی سخنگوی وزارت خارجه با بازماندگان سیل در پاکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از وقوع سیل در ایالت پنجاب و منطقه کشمیر، این سانحه دلخراش را به مردم و دولت پاکستان و خانواده‌های آسیب دیده تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم مراتب هم‌دردی مردم و دولت ایران را به ملت و دولت پاکستان و به‌خصوص بازماندگان این سانحه ابراز داشت و ضمن آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، آمادگی کشورمان را برای کمک‌رسانی و مساعدت اعلام کرد.

بارندگی مداوم و جاری شدن سیل در مناطقی از پاکستان که طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده تاکنون بیش از 200 کشته برجای گذاشته است.

بنابر این گزارش، دست‌کم 115 تن در منطقه پنجاب پاکستان جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به تمامی شهر لاهور به زیر آب فرو رفته است. هم‌چنین بیش از 100 تن در منطقه کشمیر تحت کنترل هند بر اثر جاری شدن سیل و حوادث مرتبط با آن کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،‌ جاری شدن سیل موجب وقوع گسترده رانش زمین شده و خانه‌های بسیاری به زیر گل و لای فرو رفته‌اند. علاوه بر این،‌ وقوع این حادثه طبیعی موجب شده بیش از 2000 نفر آواره شوند و نیاز است تا عملیات امداد و نجات به سرعت انجام شود.

انتهای پیام

کد N489711

وبگردی